PAN CHOPIN

 

Cykl koncertów “PAN Chopin – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica”

Organizator: Towarzystwo im. Fryderyka Chopina przy udziale Polskiej Akademii Nauk

Miejsce: Pałac Staszica, Sala Lustrzana

Opis: Pierwszy koncert odbył się w kwietniu 2010 roku. Artyści wykonują nie tylko utwory Chopina, ale i innych wybitnych kompozytorów. Koncerty odbywają się o godzinie 19.00 w ostatni poniedziałek każdego miesiąca z wyjątkiem lipca i sierpnia.

Pałac Staszica
Pałac Staszica jest usytuowany na Trakcie Królewskim nieopodal Starego Miasta. Został zbudowany w latach 1820-23 według projektu Antonio Corazziego. W 1939 r. został częściowo zburzony, a podczas Powstania Warszawskiego w 1944 r. spalony. W latach 1947-49 Pałac został odbudowany i rozbudowany według projektu prof. Piotra Biegańskiego. Obecnie jest siedzibą instytutów Polskiej Akademii Nauk, towarzystw naukowych i stowarzyszeń służących polskiej nauce.
Jedna z przepięknych sal Pałacu Staszica – Sala Lustrzana – stała się swoistym salonem muzycznym Warszawy. Co miesiąc odbywają się w niej koncerty muzyczne z cyklu „PAN Chopin – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica”

W latach 2017-2019

cykl PAN CHOPIN – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica

współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

29 października


24 września

Program:

Fryderyk Chopin
(1810 – 1849)
Nokturn Es-dur op. 55 nr 2
Mazurki op. 68
C-dur nr 1 / a-moll nr 2
F-dur nr 3/ f-moll nr 4
Tarantela As-dur op. 43
Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

Karol Szymanowski
(1882 – 1937)
4 Preludia z op.1
h-moll nr 1
d-moll nr 2
c-moll nr 7
d-moll nr 5

Marcel Chyrzyński
(ur. 1971)
3 Preludia na klarnet i fortepian (1990)

Michaił Glinka
(1804-1857)
Trio d-moll “Patetyczne” (1827) na klarnet, fagot
i fortepian
I.Allegro moderato
II.Scherzo
III.Largo
IV.Allegro con spirito

Francis Poulenc
(1899 – 1963)
Trio na obój, fagot i fortepian op. 43
I.Presto
II.Andante
III.Rondo


Beata Bilińska – koncertująca pianistka, kameralistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego (1996, dyplom z wyróżnieniem). Doktor habilitowana sztuk muzycznych, profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Występowała na wielu prestiżowych festiwalach,  koncertowała w Polsce, całej Europie, Japonii i USA  (m. in. Carnegie Hall).  Prowadzi również liczne kursy mistrzowskie w kraju i za granicą oraz zasiada w jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych.  Laureatka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. W swoim dorobku posiada 11 płyt CD, na których znalazły się nagrania muzyki Ludwiga van Beethovena, Fryderyka Chopina, Sergiusza Rachmaninowa, Modesta Musorgskiego, Sergiusza Prokofiewa, kompozycje na skrzypce i fortepian polskich kompozytorów XX wieku, utwory kameralne W. A. Mozarta, Francisa Poulenca i Aleksandra Tansmana oraz Koncert Fortepianowy “Zmartwychwstanie” Krzysztofa Pendereckiego i II Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara.

 

Krakowskie Trio Stroikowe (Marek Mleczko – obój, Roman Widaszek – klarnet, Paweł Solecki – fagot) powstało w 1998 roku z inicjatywy oboisty Marka Mleczki przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespół składa się z laureatów konkursów krajowych i międzynarodowych, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną  w grze orkiestrowej, kameralnej i  solowej. Muzycy mają w swym dorobku wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem, od muzyki barokowej do współczesnej.  Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce. W 2005 roku współpracując z PWM i DUX-em, zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa  Bachowskiego, zarejestrował we własnej transkrypcji  Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha. Członkowie Tria są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach.


25 czerwca 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Wybór pieśni z op. 74
Piosnka litewska
sł. ludowe litewskie w przekładzie L.Osińskiego
Pierścień
sł. S. Witwicki
Moja pieszczotka
sł. A. Mickiewicz
Narzeczony
sł. S.Witwicki
Precz z moich oczu
sł. A. Mickiewicz
Śliczny chłopiec
sł. B. Zaleski

Ignacy Jan Paderewski
(1860-1941)
Cztery pieśni do słów Adama Asnyka op.7
Gdy ostatnia róża zwiędła
Siwy koniu
Szumi w gaju brzezina
Chłopca mego mi zabrali

Dans la foret
sł. T. Gautier (1896)

Jerzy Lefeld
(1898-1980)
Pieśni z op. 4
Stoisz zawsze samotny
sł. R. Tagore
Limba
sł. K. Tetmajer
O wierzącej tęsknocie
sł. L. Staff

Pieśni z op. 10
Zachowaj mnie u swoich drzwi
sł. L. Staff
Cóż jest prócz nieba
sł. R. Tagore

Dwie melodie ludowe
Siałem proso na zagonie
Tam na drzewie szyszki

Korale
sł. M. Majewicz


Lilianna Zalesińska śpiewała na tak znanych festiwalach, jak m.in. Warszawska Jesień, który dwukrotnie otwierała, Festiwal w Łańcucie, International Izmir Festival (Turcja), gdzie reprezentowała Polskę z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod batutą prof. K. Pendereckiego, Festiwal Rossiniego, Max Reger Tage (Niemcy), Les Heures Romantiques (Francja), UNESCO PROMS, Łódź Czterech Kultur, który inaugurowała z pianistą  Maciejem Grzybowskim. Wystąpiła z nim też na Węgrzech z okazji Święta Niepodległości tego kraju. Śpiewała w prapremierach, m. in. na scenie słynnego  Konzerthaus w Wiedniu, podczas Poznańskiej Wiosny Muzycznej, czy na festiwalu SIMN (Rumunia), którego była gościem specjalnym. Występowała w spektaklach operowych w Austrii i w Niemczech, m. in. w pierwszym niemieckojęzycznym wystawieniu opery„Ottone” Händla w reżyserii słynnego Harrego Kupfera, czy w prapremierze belcantowej opery Balducciego Boabdil – Re di Granata, w której kreowała partię tytułową. W Polsce ostatnio śpiewała w operze B. Brittena Dokręcanie śruby w Szczecinie.

Ukończyła prestiżowy Uniwersytet Muzyczny w Wiedniu oraz Akademię Muzyczną w Łodzi, obie uczelnie  z wyróżnieniem. W zakresie  duetów pieśniarskich doskonaliła swój warsztat w Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Ukończyła także historię sztuki w Uniwersytecie Warszawskim.

 

Piotr Szymanowicz – pianista kameralista, coach wokalny, związany z Filharmoniami Łódzką i Narodową.  Studiował w Łodzi w klasie prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej, w Brukseli i w Wiedniu.

Obydwoje artyści to uznany duet, który zdobył I. miejsce w Międzynarodowym Konkursie dla Duetów Pieśniarskich w Niemczech. Występowali m.in. w Stambule, podczas Dni Polskich w Wiedniu, na otwarciu Akademii Kameralistyki we Francji, w Salonie Polskim w Pradze, na zakończenie Roku Lutosławskiego w Wiedniu, w Finlandii z okazji Święta Niepodległości, w Wilnie na festiwalu św. Krzysztofa. Duet miał zaszczyt wykonać recital  podczas Roku Panufnika w dniu setnych urodzin kompozytora.


28 maja 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)

3 Walce op. 64
Des-dur nr 1
cis-moll nr 2
As-dur nr 3

4 Mazurki
H-dur op. 56 nr 1
h-moll op. 30 nr 2
fis-moll op. 59 nr 3
fis-moll op. 6 nr 1

Ignacy Jan Paderewski
(1860-1941)

Polonez H-dur op. 9

Sonata a-moll na skrzypce i fortepian op. 13
I.Allegro con fantasia
II.Intermezzo – Andantino
III.Finale – Allegro molto quasi presto


Karolina Nadolska jest pianistką obdarzoną kreatywnością i nadzwyczajną wrażliwością muzyczną.  Swą osobowość artystyczną wykształciła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń i podczas studiów w warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pod kierunkiem prof. Piotra Palecznego (fortepian) i prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz (kameralistyka).  Brała też udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych pedagogów.

Koncertowała w Polsce, USA, Japonii, Australii, Argentynie, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Estonii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii, Tunezji, Wielkiej Brytanii, Chorwacji i na Litwie.

Jest laureatką czołowych nagród i finalistką wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. w Narvie, Aachen, Budapeszcie, Mariańskich Łaźniach, Granadzie i w Bydgoszczy – Konkurs im. I.J. Paderewskiego.  W 2008 zdobyła I nagrodę w Konkursie Pianistycznym zorganizowanym przez Europejską Fundację Yamaha z siedzibą w Londynie.

Karolina Nadolska łączy solową i kameralną działalność koncertową z pracą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, jako adiunkt w klasie prof. Palecznego.

 

Kamila Wąsik-Janiak jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.  Studia w klasie znakomitego skrzypka i pedagoga, prof. Romana Lasockiego, ukończyła z wyróżnieniem.

Jest zdobywczynią licznych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego, II nagrody i nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego, nagrody na XI Internationaler Wettewerb für Violine w Kloster Schöntal (Niemcy).

Artystka  brała udział w prestiżowych wydarzeniach muzycznych w Polsce, Niemczech i na Białorusi.   Występowała z większością filharmonii w Polsce, w tym z Orkiestrą Filharmonii Narodowej i Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, współpracując ze znakomitymi dyrygentami.

W 2009 roku nagrała płytę z muzyką Szymanowskiego i Ravela a w 2016 wzięła udział w nagraniu płyty Joanna Freszel Real Life Song, która otrzymała nagrodę Le Orphees d’Or – Prix de la SACD.

Od 2015 współpracuje z Hashtag Ensemble.  Jest asystentką na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.


23 kwietnia 2018

Program:

FRYDERYK CHOPIN

Mazurek a-moll op. 67 nr 4
3 Preludia z op. 28
e-moll nr 4
g-moll nr 22
c-moll nr 20
Mazurek a-moll op. 7 nr 2
Mazurek g-moll op. 67 nr 2
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
Walc a-moll op. 34 nr 2
Preludium A-dur op. 28 nr 7
Fantaisie-Impromptu cis-moll op. 66
Walc Es-dur op. 18
Walc a-moll op. posth.


Troje doświadczonych muzyków, jazzowy skrzypek, klasyczny gitarzysta oraz jazzowy kontrabasista grając od wielu lat koncerty z bardzo różnorodnym stylistycznie repertuarem od jazzu poprzez muzykę etniczną aż do klasyki – zastanawiali się, co mogłoby się wydarzyć w muzyce, gdyby Fryderyk Chopin był skrzypkiem, gitarzystą lub kontrabasistą. Wszystkie utwory tego projektu, zostały tak zaaranżowane, jakby to właśnie te instrumenty miały odgrywać decydującą rolę w muzyce Fryderyka Chopina. W tym oryginalnym programie, oprócz wyeksponowania piękna romantycznych tematów kompozytora, dochodzi jeszcze aspekt improwizacji, który jest bardzo bliski muzykom. Jest to więc ciekawa propozycja dla melomanów kochających muzykę Chopina, którzy są otwarci na wszystko co świeże, twórcze i może się pojawić we współczesnej sztuce. Nieobecność fortepianu w muzyce Chopina jest więc nowością, atrakcją i atutem tego zespołu.


26 marca 2018

Program:

Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Badinerie z II suity orkiestrowej h-moll BWV 1067

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Wariacje D-dur na temat arii T. Moore’a op. posth.

Sergiej Rachmaninow
(1873-1943)
6 utworów op. 11
Barcarolle g-moll
Scherzo D-dur
Thème russe h-moll
Valse A-dur
Romance c-moll
Slava C-dur

Maurycy Moszkowski
(1854-1925)
3 Tańce hiszpańskie z op. 12
nr 1 C-dur
nr 2 g-moll
nr 3 A-dur

Johannes Brahms
(1833-1897)
3 Tańce węgierskie
nr 1 g-moll
nr 2 d-moll
nr 5 fis-moll

Aram Chaczaturian
(1903-1978)
Taniec z szablami z baletu „Gajane”


Duet fortepianowy Jekateriny i Stanisława Drzewieckich rozpoczął  swoją działalność, kiedy dwoje młodych, wybitnie utalentowanych pianistów – Rosjanka mieszkająca w Rydze i Polak z Warszawy – zawarli związek małżeński w 2000 roku i postanowili połączyć siły swoich talentów decydując się na wspólną drogę artystyczną.  Artyści występowali na wielu prestiżowych krajowych i zagranicznych festiwalach z solowymi i symfonicznymi programami. Zasiadali w jury międzynarodowych konkursów pianistycznych w Polsce i Czechach. Nagrywali dla TVP, w swym dorobku mają dwie płyty.

Jekaterina swój szeroki repertuar koncertowy wykonywała na wielu estradach Europy, występując ze znanymi dyrygentami i orkiestrami.  Jest laureatką głównych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych w Polsce, na Łotwie, Litwie, w Czechach i we Francji.

Od 2002 roku kształciła się pod kierunkiem prof. Sergieya Osokina w Rydze. W 2009 roku, jako jedyny muzyk na Łotwie, otrzymała stypendium  Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, gdzie studiowała w klasie prof. Stanisława Igolińskiego. W 2014 ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego.

Artystka uczestniczyła w kursach mistrzowskich u tak wybitnych pedagogów jak Tatiana Shebanova, Viera Nosina, Michail Voskresensky, Ronan O’Hora, Eugen Indjić, Michail Markov i Dina Yoffe.

Stanisław rozpoczął karierę pianistyczną w wielu 6 lat, kiedy wyjechał jako solista na tournée koncertowe po Japonii ze znakomitą orkiestrą Sinfonia Varsovia.  Występował w salach koncertowych wszystkich polskich filharmonii, a także filharmonii Amsterdamu, Bergen, Brukseli, Londynu, Madrytu, Moskwy, Tallina, Wiednia, Lwowa i Bratysławy.

W 2003 roku zadebiutował w nowojorskiej Carnegie Hall odnosząc wielki sukces. Odbył tournée z Filharmonią Wrocławską po USA, z Filharmonią Podlaską po Belgii, z Filharmonią Śląską i Orkiestrą „Hanseatica” po Holandii i z Lwowską Orkiestrą „Akademia” po Ukrainie i Słowacji.  Występował w Chinach i na estradach Ameryki Północnej, między innymi w Vancouver, Edmonton, Atlancie, Chicago, Filadelfii, Los Angeles i Miami, a także w Guadalajarze i mieście Meksyk. Kształcił się pod kierunkiem wybitnych profesorów: Viery Nosiny, Tatiany Shebanovej, Victora Mierżanova i Andrzeja Jasińskiego.


26 lutego 2018

Program:

Paul Juon
(1872-1940)
Trio-Miniaturen op. 18a
1.Reverie nr 3
2.Humoreske nr 7
3.Elegie nr 6
4.Danse phantastique op. 24 nr 2

Alexis Hollaender
(1840-1924)
Sechs Characterstücke op. 53
1.Allegro giusto
2.Adagio non troppo lento
3.Allegretto assai moderato
4.Andante sostenuto
5.Andante espressivo
6.Vivace ma non troppo

Max Bruch
(1838-1920)
Acht Stücke op. 83 (wybór)
1.Andante
2.Allegro con moto
3.Andante con moto
5.Rumänische Melodie, Andante
7.Allegro vivace, ma non troppo


Olympus Mons Trio
/ rok powstania 2015 /

W 2016 roku Olympus Mons Trio otrzymało I nagrodę International Music Competition, Grand Prize Virtuoso Salzburg. Zespół brał udział w Mistrzowskim Kursie Klarnetowo-Saksofonowym w Jastrzębiu Zdroju, w X i XI Warszawskich Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich im. Macieja Paderewskiego oraz zajęciach w Schola Cantorum de Paris i Le Conservatoire National de Région (CNR) de Paris, z takimi mistrzami jak Florent Héau, Maurizio Moretti, Igor Františák, Maja Nosowska.

Trio występowało z koncertami m.in. w Salzburgu, Warszawie, Wrocławiu, Solcu nad Wisłą i Łodzi (Dni Maxa Brucha) oraz na festiwalach:
VII Festiwalu Sinfonii Varsovii „Letnie koncerty na Grochowskiej”, XII Festiwalu Muzyki Klasycznej w Solcu nad Wisłą, Inauguracji I Cyklu Muzycznego Współbrzmienia w Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Oprócz dzieł romantycznych Trio ma w swoim repertuarze utwory Sławomira Zamuszko, Kamila Koseckiego i Weroniki Ratusińskiej dedykowane zespołowi.

Adam Eljasiński, absolwent Ostravska Universita w Ostrawie i konserwatoriów w Nicei i Paryżu, obecnie doktorant Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Laureat konkursów krajowych i międzynarodowych, koncertuje w kraju i za granicą. I klarnecista Polskiej Opery Królewskiej i Polskiej Orkiestry Radiowej.

Aleksandra Demowska-Madejska, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, studiowała w Royal Flemish Conservatoire w Antwerpii, obecnie doktor sztuk muzycznych w klasie altówki w Akademii Muzycznej w Łodzi. Laureatka i finalistka konkursów i festiwali muzycznych. Występuje w kraju i za granicą w zespołach kameralnych i jako solistka z orkiestrami, m.in. Orkiestrą Filharmonii w Gorzowie i European Union Youth Orchestra.

Anna Hajduk, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ukończyła podyplomowe studia w paryskiej Schola Cantorum. Laureatka polskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Regularnie koncertuje w Polsce wykonując głównie repertuar chopinowski i współczesny. Jako solistka i kameralistka współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie.


29 stycznia 2018

Program:

Fryderyk Chopin/Pablo Sarasate
(1810-1849) (1844-1908)
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2

Fritz Kreisler
(1875-1962)
Radość miłości
Cierpienia miłosne
Piękny rozmaryn

Ignacy Jan Paderewski/Stanisław Barcewicz
(1860-1941) (1858-1929)
Melodia

Karol Lipiński
(1790-1861)
Polonez A-dur op. 9 nr 1

Fryderyk Chopin/Pablo Sarasate
Walc a-moll op. 34 nr 2

Henryk Wieniawski
(1835-1880)
Obertas
Kujawiak
Dudziarz

Siergiej Rachmaninow
(1873-1943)
Wokaliza

Henryk Wieniawski
Polonez D-dur op. 4


Voytek Proniewicz ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza w 2005 roku. Otrzymał dwukrotnie stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  Zadebiutował z orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie w 2005 roku.

Koncertował z wieloma orkiestrami filharmonii polskich pod batutą Jana Krenza, Jerzego Maksymiuka, Tadeusza Wojciechowskiego, Mariusza Smolija, Tomasza Radziwonowicza, Czesława Grabowskiego, Ewy Strusińskiej. Interpretował koncerty skrzypcowe Mozarta, Bacha, Vivaldiego, Czajkowskiego, Brucha oraz inne utwory: Sarasatego, Wieniawskiego, Lipińskiego, Kreislera, Lutosławskiego, Piazzolli. Występował w Pradze, Wiedniu, Paryżu, Petersburgu, Monachium, Brukseli, Wilnie, Palermo, Singapurze, Hanoi, Szanghaju, Hongkongu i Caracas.  W lipcu 2010 roku, w duecie z Januszem Olejniczakiem wystąpił na prestiżowym festiwalu Veranos de la Villa w Madrycie.

Nagrał dwie płyty dla wytwórni fonograficznej NAXOS – Pupils of Chopin z pianistą Alexandrem Jakobidze-Gitmanem (2011) i Ferenc Liszt. Works for violin and piano z pianistą Wojciechem Waleczkiem (2014) oraz muzykę do filmu Chopin – The Space Concert. Na płycie orkiestry Sinfonia Viva “Muzyka polska” wykonał Nokturn Es-dur Fryderyka Chopina w aranżacji na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową.

Zdobył wiele nagród na międzynarodowych konkursach w kraju i za granicą.

 

Wojciech Waleczek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Raubo (2003). Naukę kontynuował podczas studiów podyplomowych w Vancouver Academy of Music, pod kierunkiem prof. Lee Kum-Sing’a.  W latach 2014 i 2017 otrzymał stopnie doktora oraz doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Laureat nagród i stypendiów m. in. Prezesa Rady Ministrów i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pianista znany jest z bezkompromisowego podejścia do sztuki wykonawczej. Prowadzi intensywną działalność koncertową wykonując recitale fortepianowe, koncerty symfoniczne i kameralne w całej  Europie, na Białorusi, w Rosji, Kazachstanie, Jordanii, Palestynie, Algierii, Turcji, Iranie, Iraku, Tunezji, Kanadzie, Japonii, Argentynie oraz w USA. Występował jako solista ze znanymi orkiestrami pod batutą wybitnych dyrygentów.

W 2014 roku wytwórnia NAXOS wydała jego album nagrany wspólnie ze skrzypkiem Voytkiem Proniewiczem z utworami Ferenca Liszta na skrzypce i fortepian.  W 2017 roku wiedeńska wytwórnia Capriccio wydała jego najnowszą CD z transkrypcjami Ferenca Liszta utworów Nicolo Paganiniego.

Laureat nagród na międzynarodowych koncertach w Polsce i za granicą. Pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Śląskiego.


18 grudnia 2017

Program:

Arcangelo Corelli
(1653-1713)
Concerto grosso g-moll op. 12 nr 8 „Na Boże Narodzenie”
Vivace
Allegro
Adagio. Allegro. Adagio
Vivace
Allegro. Largo

Maciej Radziwiłł
(ok. 1750-1800)
Divertimento
Allegro moderato. Pastorale
Adagio
Allegro moderato. Scherzando

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
Walc a-moll op. 34 nr 2
Walc Des-dur op. 64 nr 1

Henryk Wieniawski
(1835-1880)
Legenda
Kujawiak

Wojciech Killar
(1932-2013)
Orawa


4Ladies to prestiżowy kwartet smyczkowy. Tworzą go absolwentki Akademii Muzycznych w Warszawie i Bydgoszczy, laureatki licznych konkursów solowych i kameralnych, obecnie artystki Filharmonii Narodowej.

Ich atutami są profesjonalizm, temperament, wysublimowane poczucie estetyki oraz wieloletnie doświadczenie sceniczne.

Pozwalają sobie czasem na nutę szaleństwa, ponieważ występowanie napawa je szczerym entuzjazmem, lecz na pierwszym miejscu zawsze stawiają na jakość.

Wielokrotnie zachwycały swoimi koncertami publiczność w kraju jak i za granicą, m.in. w Austrii, Niemczech, Anglii, Japonii, USA i Chinach.

W repertuarze 4Ladies można znaleźć utwory muzyki klasycznej wszystkich epok, a także utwory muzyki filmowej, rozrywkowej oraz specjalnie dla Kwartetu zaaranżowane.


27 listopada 2017

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Trio B-dur KV 254
Allegro assai
Adagio
Rondo. Tempo di menuetto

Felix Mendelssohn-Bartholdy
(1809-1847)
Pieśni bez słów
E-dur op. 19 nr 1
c-moll op. 38 nr 2
As-dur op. 38 nr 6

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Walc Des-dur op. 64 nr 1
Polonez c-moll op. 40 nr 2

Iwona Kisiel
(1972)
„Love and Hate”

Astor Piazzolla
(1921-1992)
Verano Portena „Lato”
Primavera Portena „Wiosna”
z cyklu „Cztery pory roku”


Justyna Galant studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Janusza Grzelązki oraz prof. Kazimierza Gierżoda otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz rządu francuskiego. W roku 1995 ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w Paryżu w Ecole Normale de Musique W latach 1996-1998 studiowała fortepian i kameralistykę w Szwajcarii w Konservatorium für Musik und Theater w Bernie. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Tatianę Szebanową, Halinę Czerny-Stefańską i Rudolfa Buchbindera.  W 2002 roku artystka założyła fortepianowe Trio Galant. Zarówno jako solistka jak i kameralistka Justyna Galant koncertuje w kraju i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Finlandii, Chinach i Japonii.  Prowadzi również działalność pedagogiczną – jest kierownikiem sekcji w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Warszawie.

 Agnieszka Marucha – laureatka międzynarodowych konkursów skrzypcowych, solistka, kameralistka, pedagog. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza oraz Hochschüle der Künste w Bernie pod kierunkiem prof. Moniki Urbaniak-Lisik. Prowadzi klasę skrzypiec oraz klasę kameralną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2013-2014 była profesorem gościnnym Keimyung University w Daegu (Korea Płd). Od wielu lat propaguje muzykę polską w kraju i za granicą. Wykłada we Włoszech i w Polsce,  prowadziła klasy mistrzowskie w Europie i Azji. Nagrała 9 płyt. W 2014r. dokonała koreańskiej premiery „Chain II” Witolda Lutosławskiego z Keimyung University Orchestra w Daegu Arts Center. Występuje w prestiżowych salach koncertowych w Europie i Azji w repertuarze solowym i kameralnym.

Robert Dacko – wiolonczelista, kameralista, solista.  Laureat wielu konkursów muzyki kameralnej.  Studiował grę na wiolonczeli w klasie prof. Andrzeja Bauera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Jest członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet z którą występował w wielu renomowanych salach koncertowych oraz na różnorodnych festiwalach krajowych i zagranicznych. Jako muzyk orkiestrowy w latach 2008 – 2014 pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus. Współpracuje z orkiestrami Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Dolnośląska. Jako kameralista i koncertmistrz grupy wiolonczel zagrał ponad 100 koncertów w USA, Japonii, Chinach, Tunezji, Francji, Niemczech, na Ukrainie i Słowacji. W 2017 roku rozpoczął współpracę z Baltic Neopolis Orchestra jako lider wiolonczel.


30 października 2017

Program:

J.Galant / F.Wojciechowski
Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Chorał „Jesus bleibet meine Freude”
Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Sonata B-dur KV 358 / 186c
Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Marsz C-dur op. 45
Siergiej Rachmaninow
(1873-1943)
Barcarolle g-moll op. 11 nr 1
Georges Bizet
(1838-1875)
Uwertura z opery „Carmen”
Claude Debussy
(1862-1918)
„Claire de lune” (Światło księżyca)
F.Wojciechowski
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Aleksandr Skriabin
( 1871-1815)
Preludium cis-moll op. 9 nr 1 na lewą rękę
J.Galant
Fryderyk Chopin
Polonez c-moll op. 40 nr 2
2 Walce z op. 64: cis-moll, Des-dur
J.Galant / F.Wojciechowski
Fryderyk Chopin
Wariacje D-dur na temat arii T. Moore’a op.posth


Justyna Galant studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Janusza Grzelązki oraz prof. Kazimierza Gierżoda otrzymując dyplom z wyróżnieniem.

Pierwsze nagrody na konkursach i festiwalach muzycznych pianistka zdobyła już w okresie szkolnym.  Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz rządu francuskiego. W roku 1995 ukończyła studia pianistyczne w Paryżu w Ecole Normale de Musique pod kierunkiem prof. Victorii Melki i otrzymała dyplom tej uczelni z wyróżnieniem.  W latach 1996-1998 studiowała w Szwajcarii w Konservatorium für Musik und Theater w Bernie, w klasie fortepianu Tomasa Herbuta i kameralistyki Eriki Radermacher. Uczestniczyła w  kursach mistrzowskich prowadzonych przez Tatianę Szebanową, Halinę Czerny-Stefańską i Rudolfa Buchbindera.

Justyna Galant występuje także w duecie fortepianowym wspólnie z mężem Filipem Wojciechowskim. Pianiści dokonali nagrania płyty z koncertu w Berlinie dla niemieckiej wytwórni „Sachsische Tontrager” z utworami J. Ch. Bacha, L. van Beethovena i F. Chopina.

W 2002 roku artystka założyła fortepianowe Trio Galant. Zarówno jako solistka jak i kameralistka Justyna Galant koncertuje w kraju i z granicą, m.in.  we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Finlandii, Chinach i Japonii.

Justyna Galant prowadzi również działalność pedagogiczną – od 2010 roku jest kierownikiem sekcji w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Warszawie.

Filip Wojciechowski jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla.  Artysta zdobył wiele nagród na konkursach pianistycznych, m.in. w Paryżu (Konkurs im.Claude Kahna), w Darmstad (Europejski Konkurs Chopinowski) oraz w Warszawie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną na XIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina.  Występował z recitalami na całym świecie i w tak renomowanych salach jak Filharmonia Berlińska, Opera House w Monte Carlo, Tokyo International Forum, Studio S-1 im. W. Lutosławskiego w Warszawie.

Artystyczna działalność pianisty została uhonorowana m.in. nagrodami w postaci stypendiów Ministerstwa Kultury i Sztuki, Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, firmy Yamaha oraz ”Medalem Młodej Sztuki” w Poznaniu. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania dokonane dla Polskiego Radia i Telewizji oraz wytwórni płytowych, m.in. japońskiej ”Denon” i polskiej Dux.  Filip Wojciechowski jest również uznanym pianistą jazzowym.


25 września 2017

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Trio g-moll op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę
1.Allegro con fuoco
2.Scherzo. Con moto, ma non troppo
3.Adagio sostenuto
4.Finale. Allegretto
Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Sonata na skrzypce i fortepian F-dur op. 24 „Wiosenna”
1.Adagio cantabile. Allegro ma non troppo
Fryderyk Chopin
Introdukcja i Polonez C-dur op. 3 na fortepian i wiolonczelę


Konstanty Andrzej Kulka

Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Gdańsku pracując pod kierunkiem prof. Stefana Hermana. W 1966 roku zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Radiofonii Niemieckich w Monachium i od tej pory rozpoczyna się jego międzynarodowa kariera. Od roku 1967 do chwili obecnej wykonał ponad 2000 koncertów symfonicznych i recitali na całym świecie. Grał z takimi orkiestrami jak Filharmonia Berlińska, Chicago Symphony, Minneapolis, London Symphony, Konzertgebau Amsterdam, English Chamber. Występuje na renomowanych festiwalach muzycznych, m.in. w Lucernie, Bordeaux, Berlinie, Brighton, Pradze, Barcelonie, Flandrii, Warszawie. Uprawia również kameralistykę.  Dokonuje wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. Od 1994 r. jest profesorem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Otrzymał wiele wyróżnień przyznanych m. in. przez Ministra Kultury i Sztuki, nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych, Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski i wiele tytułów honorowych oraz odznaczeń okolicznościowych.

 

Agnieszka Przemyk-Bryła

Doktor habilitowany sztuki muzycznej, adiunkt Katedry Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego  Fryderyka Chopina w Warszawie; absolwentka tejże uczelni w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj i w klasie kameralistyki prof. Krystyny Borucińskiej. Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych w Polsce i za granicą. Regularnie koncertuje jako solistka i kameralistka w wielu miastach Polski, a także w prestiżowych salach koncertowych Europy, Ameryki Północnej i Azji.      Prowadzi kursy mistrzowskie dla pianistów w Polsce, we Włoszech, w USA, Tunezji i Chinach. Zasiada w jury między-narodowych konkursów pianistycznych.

 

Tomasz Strahl

Jeden z najwybitniejszych polskich wiolonczelistów. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie (1989) w klasie prof. Kazimierza Michalika. Odbył roczne studium podyplomowew Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu u Tobiasa Kühne. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Od wielu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową występując ze znanymi orkiestrami w renomowanych salach koncertowych w kraju i za granicą.  Dokonał wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a także dla CBC Radio w Kanadzie. Jest Profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce, Holandii, Finlandii, Niemczech, Japonii i Ameryce Południowej. Zasiada w jury wielu krajowych i między-narodowych konkursów wiolonczelowych.


26 czerwca 2017

Program:

Maria Szymanowska
(1789-1831)
Se spiegar potessi o Dio – sł. autor nieznany
Ballade – sł. autor nieznany
Świtezianka – sł. A. Mickiewicz
Romance du saule – według Szekspira
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Piosnka litewska – L. Osiński na kanwie litewskiej pieśni ludowej
Moja pieszczotka – sł. A. Mickiewicz
Pierścień – sł. S. Witwicki
Narzeczony – sł. S. Witwicki
Precz z moich oczu – sł. A. Mickiewicz
Franciszek Liszt
(1811-1886)
Im Rhein, im schönen Strome – sł. H. Heine
Es muss ein wunderbares sein – sł. O. von Radwitz
Die drei Zigeuner – sł. N. von Lenau
Der du von dem Himmel bist – sł. J. W. von Goethe
Vergiftet sind meine Lieder – sł. H. Heine
Die Lorelai – sł. H. Heine


Lilianna Zalesińska śpiewała m. in. na tak znanych festiwalach, jak Warszawska Jesień, który dwukrotnie otwierała, Festiwal w Łańcucie, International Izmir Festival (Turcja), gdzie reprezentowała Polskę z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod batutą prof. K. Pendereckiego, Festiwal Rossiniego, Max Reger Tage (Niemcy), Les Heures Romantiques (Francja), UNESCO PROMS, Łódź Czterech Kultur, który inaugurowała z pianistą  Maciejem Grzybowskim. Wystąpiła z nim też na Węgrzech z okazji Święta Niepodległości tego kraju. Śpiewała w prapremierach, m. in. na scenie słynnego  Konzerthaus w Wiedniu, podczas Poznańskiej Wiosny Muzycznej, czy na festiwalu SIMN (Rumunia), którego była gościem specjalnym. Występowała w spektaklach operowych w Austrii i w Niemczech, m. in. w pierwszym niemieckojęzycznym wystawieniu opery„Ottone” Händla w reżyserii słynnego Harrego Kupfera, czy w prapremierze belcantowej opery Balducciego Boabdil – Re di Granata, w której kreowała partię tytułową. Ostatnio śpiewała w operze B. Brittena Dokręcanie śruby w Szczecinie.

 

Ukończyła prestiżowy Uniwersytet Muzyczny w Wiedniu oraz Akademię Muzyczną w Łodzi, obie uczelnie  z wyróżnieniem. W zakresie  duetów pieśniarskich doskonaliła swój warsztat w Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Ukończyła także historię sztuki w Uniwersytecie Warszawskim.

 

Piotr Szymanowicz – pianista kameralista, coach wokalny, związany zawodowo z Filharmoniami Łódzką i Narodową, zdobywał wykształcenie w Łodzi (studiował w klasie prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej), w Brukseli i w Wiedniu. Jest nauczycielem kameralistyki w ZSM w Łodzi.

Obydwoje artyści to uznany duet, który zdobył I. miejsce w Międzynarodowym Konkursie dla Duetów Pieśniarskich w Niemczech. Jednemu z ich recitali (Kolonia) patronował słynny Dietrich Fischer-Dieskau. Występowali z recitalami m. in.w Stambule, podczas Dni Polskich w Wiedniu, na otwarciu Akademii Kameralistyki we Francji, w Salonie Polskim w Pradze, na zakończenie Roku Lutosławskiego w Wiedniu, w Finlandii z okazji Święta Niepodległości, w Wilnie na festiwalu św. Krzysztofa itd. Duet miał zaszczyt wykonać recital  podczas Roku Panufnika w dniu setnych urodzin kompozytora, na którym była obecna Lady Camilla Panufnik.


29 maja 2017

Program:

Luca Marenzio
(1554-1599)
Zefiro torna/Ma per me lasso
/F.Petrarka Sonet 310 (tłum. Felicjan Faleński)/
Alessandro Piccinini
(1566-1638)
Sarabanda alla Francese
Luca Marenzio
Piango, che amor
Nessun visse giamai
/F.Petrarka fragment Sonetu 332/
Mi fa lasso languire
Adrien Le Roy
(1520-1598)
Passemeze
Luca Marenzio
Madonna, sue merce, per una sera
/J. Sannazaro/
Tirsi morir volea
/G.B. Guarini/
Dissi a l’amata
/G.B. Moscaglia (tłum. Hanna Bartoszewicz)/
Ludovico Einaudi
(1955-)
Una Mattina
/opracowanie na lutnię- Filip Zieliński/
Orlando di Lasso
(1532-1594)
O belle fusa
Saccio na cosa
Luca Marenzio
Qual per ombros /B.Gottifredi/
Cedan l’antiche tue chiare vittorie


Zespół Męski Gregorianum istnieje od 2005 roku. Od początku kierownikiem Zespołu jest Berenika Jozajtis, absolwentka dyrygentury chóralnej w warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w klasie prof. Henryka Wojnarowskiego.

Gregorianum specjalizuje się w wykonawstwie muzyki renesansowej, zarówno świeckiej, jak i sakralnej. Zdobywał uznanie na festiwalach poświęconych muzyce dawnej, między innymi w Gorzowie Wielkopolskim czy Świeradowie Zdroju, i laury na konkursach – warto wspomnieć choćby  Grand Prix IV Konkursu Ars Liturgica w Gnieźnie, I miejsca na konkursach w Szamotułach, Myślenicach, Bydgoszczy czy Nagrodę Publiczności na 61 Międzynarodowym Konkursie Polifonicznym w Arezzo (Włochy). Zespół koncertuje w całej Polsce, nierzadko w towarzystwie uznanych wykonawców muzyki dawnej, a także stale rozwija się wokalnie pod okiem światowej sławy specjalistów, takich jak prof. Elżbieta Wtorkowska, prof. Cezary Szyfman, Marcin Bornus-Szczyciński czy Paul Esswood.

Od wielu lat Zespół odnajduje i prezentuje publiczności niewykonywane przez trzy wieki kompozycje należące do repertuaru krakowskiej kapeli rorantystów, czego efektem są trzy albumy: Magnificat anima mea Dominum (2013), Omnes Sancti Dei (2014) oraz Virgini Mariae Laudes (2016), a także trzy płyty stworzone na potrzeby serii Musica in Ecclesia Cathedrali Audita.

 

Filip Zieliński (lutnia renesansowa) – student Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie lutni dr Henryka Kasperczaka. Od najmłodszych lat udzielał się muzycznie w amatorskich zespołach muzyki dawnej. Doświadczenie muzyczne zdobywał z zespołami z całej Polski, mi.in. dawnej ,,Ars Nova” z Warszawy, ,,Floripari” z Krakowa, ,,Simultaneo”, „Bianco Fiore”, „Il Flauto Dolce” z Gdańska, „Sine Nomine” z Lublina, „Concentus” z Bydgoszczy, „Euterpe” z Gdyni, czy „Preambulum” z Gorzowa Wielkopolskiego.  Swój warsztat doskonalił na licznych kursach muzyki dawnej organizowanych, m.in. w Kaliszu, Bydgoszczy, Poznaniu, Lidzbarku Warmińskim, Gorzowie Wielkopolskim i Warszawie.  Uczestniczył w kursach mistrzowskich z lutnistami: Jacobem Lindbergiem, Janem Cizmarem, Anną Kowalską, Tadeuszem Czechakiem oraz innym specjalistami w tej dziedzinie: Markiem Nahajowskim, Cezarym Szyfmanem, Markiem Niewiedziałem, Jarosławem Thielem czy Jackiem Urbaniakiem.


24 kwietnia 2017

Program:

Rafał Rokicki
Searching for peace
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Mazurek F-dur op. 68 nr 3
Etiuda c-moll op. 25 nr 12
Walc f- moll op. 70 nr 2
Etiuda f-moll op. 10 nr 9
Preludium Des-dur op. 28 nr 15
Rafał Rokicki
Winter’s Night


Rafał Rokicki – pianista, kompozytor

Absolwent Berklee College of Music w Stanach Zjednoczonych, Laureat Jazz Performance Award w Bostonie. Wyróżniony w wielu konkursach w Polsce i za granicą, m.in. zdobył 36. Klucz do Kariery na Jazz Celebrations w Gorzowie Wlkp., II nagrodę w Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy, został pierwszym laureatem projektu Era Music Garden, zdobył nagrodę publiczności na międzynarodowym konkursie pianistycznym Jazz Improvizacija w Wilnie oraz wystąpił solo jako „Nadzieja polskiej pianistyki jazzowej” na koncercie Ery Jazzu w warszawskim Palladium. Od kilku lat gra swoje kompozycje w różnych składach z wybitnymi muzykami młodego pokolenia jako Rafał Rokicki Trio. Występował na festiwalach w Polsce oraz za granicą.

 

Michał Kapczuk kontrabasista, gitarzysta basowy

Absolwent Wydziału Jazzu w ZPSM w Warszawie na ul. Bednarskiej oraz Akademi Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Kilkunastokrotnie zdobywał Grand Prix zespołowe na najważniejszych konkursach w Polsce i za granicą. Indywidualnie wyróżniony na festiwalach „Tarnów Jazz Contest 2008″ , „Krokus Jazz Festiwal Jelenia Góra 2009″ i „Jazz nad Odrą Wrocław 2010″, otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.

 

Paweł Dobrowolski – perkusista

Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Anny Marii Jopek. Miał okazję występować i współpracuje z takimi artystami jak Nigel Kennedy, Anna Maria Jopek, Richard Bona, Dhafer Youssef, Mino Cinelu, Jeff Beck, Gonzalo Rubalcaba i wielu innych. W dotychczasowym dorobku posiada ponad 20 nagranych płyt.


27 marca 2017

Program:

Józef Elsner
(1769-1854)
Sonata D-dur op. 10 nr 2 na fortepian i skrzypce
1.Allegro ma non troppo
2.Scherzando poco allegretto
3.Rondo. Allegro moderato
Polonez D-dur na skrzypce i fortepian
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
2 Polonezy
g-moll op. posth.
B-dur op. posth.
Mazurki z op. 17
B-dur nr 1
a-moll nr 4
Mazurki na skrzypce i fortepian (oprac. Antoni Cofalik)
a-moll op. 67 nr 4
h-moll op. 33 nr 4
Józef Elsner
Sonata F-dur op. 10 nr 1 na fortepian i skrzypce
1.Allegro
2.Andante
3.Rondo. Allegretto


Joanna Ławrynowicz należy do grona najwybitniejszych polskich pianistów.  Urodziła się w Warszawie w rodzinie o wielopokoleniowych tradycjach muzycznych. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w czwartym roku życia.  Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Teresy Manasterskiej. Po studiach kontynuowała naukę u profesor Haliny Czerny-Stefańskiej.

Laureatka wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych,  od kilkunastu lat prowadzi bogatą działalność koncertową jako solistka i kameralistka w Europie, Azji, obu Amerykach, Nowej Zelandii.   Wystąpiła też w wielu prestiżowych koncertach z towarzyszeniem znakomitych orkiestr i wybitnych dyrygentów.

Nagrała ponad 30 albumów płytowych. Większość zarejestrowanych przez artystkę utworów to światowe premiery fonograficzne. Jej płyty są wysoko cenione przez melomanów i krytyków muzycznych na całym świecie.

Prowadzi seminaria i kursy w Polsce, USA (Uniwersytet w Bloomington), Chinach, na Litwie, we Francji (Paryż, konserwatorium Boulogne Billancourt). Juror wielu konkursów krajowych.

Posiada stopień naukowy doktora habilitowanego nadany przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie gdzie od 1998r. prowadzi działalność pedagogiczną.

 

Józef Kolinek ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii  Muzycznej w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Zenona Płoszaja. Ukończył również studia menadżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

W latach 1978-2003 roku był skrzypkiem dwóch znanych na całym świecie polskich orkiestr kameralnych – Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka i Orkiestry Sinfonia Varsovia Yehudi Menuhina.  Z tymi zespołami wykonał ponad 2500 koncertów, również jako solista, w prestiżowych salach koncertowych. Wspólnie nagrali ponad 130 płyt z arcydziełami  kameralnymi i symfonicznymi, z których wiele zdobyło nagrody w Polsce i za granicą.

Od 1996 roku jest skrzypkiem i menadżerem  Kwartetu Prima Vista.  Kwartet wykonuje rocznie ponad 60 koncertów w Polsce i w wielu krajach świata.  Muzycy nagrali 17 płyt CD. Członkowie kwartetu  prowadzą kursy mistrzowskie muzyki kameralnej w Japonii, Chinach i Korei Płd.

W roku 2014 Józef Kolinek był członkiem jury I Międzynarodowego Konkursu Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.  W latach 2010-2014 prowadził klasę kameralną w ramach Ogólnopolskich Warsztatów Pianistycznych w Krynicy Zdroju, a w roku 2016 kursy mistrzowskie w Oberlin (USA), Cape Town (RPA) oraz w Tokaju  (Węgry).

Artysta jest  twórcą i dyrektorem artystycznym kilku festiwali muzyki kameralnej w Polsce.


27 lutego 2017

Program:

Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Sonata a-moll na fortepian i skrzypce op. 23
1. Presto
2. Andante scherzoso piu allegretto
3. Allegro molto
Camille Saint-Saëns
(1835-1921)
Introdukcja i rondo capriccioso op. 28
Ernest Chausson
(1855-1899)
Poemat op. 25
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Bolero C-dur op. 19
Ferenc Liszt/Karol Tausig
(1811-1886) (1841-1871)
„Les Preludés”

Maciej Łabecki studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi i Hochschule für Music und Theater w Hanowerze. Jest laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Poertschach i Łodzi.  Od wielu lat prowadzi klasy skrzypiec i kameralistyki w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Występował w wielu krajach Europy, m.in. we Włoszech, w Niemczech, Czechach, Luxemburgu, Francji, Belgii, Szwajcarii, Austrii, Norwegii i Holandii.

Wielokrotnie uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich pracując pod kierunkiem wybitnych wirtuozów, takich jak Marina Jaszwili, Yfrah Neaman, Wanda Wiłkomirska, Zakchar Bron, Pavel Vernikov. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla radia austriackiego, holenderskiego i niemieckiego. Jako solista występował m.in. z Kurtem Levinem, Agnieszką Duczmal, Ivanem Monighettim, Robym Lakatoszem.

Od 2004 r. współpracuje z fundacją Internationale Stiftung zur Forderung von Kultur und Zivilisation wykonując wiele solowych koncertów w prestiżowych salach koncertowych Europy (Konzerthaus w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku).

W latach 2005-2008 był koncertmistrzem i opiekunem artystycznym Łódzkiej Orkiestry Kameralnej. Od roku 2009 jest koncertmistrzem orkiestry Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina, a od roku 2012 jest także pierwszym skrzypkiem Kwartetu Czterech Kultur, z którym koncertował, m.in. w Petersburgu, Tel-Avivie i Berlinie.

 

Aleksandra Łysiak-Łabecka  jest absolwentką łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej oraz w klasie kameralistyki prof. Bogusława Pikały, prof. Joanny Hajn-Romanowicz i asystenta Marcina Kawczyńskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich profesorów jak Andrzej Jasiński, Bronisława Kawalla, Yossi Reshef, Grzegorz Kurzyński, Waldemar Wojtal, Kurt Seibert, Rudolf Meister.

Laureatka nagród i wyróżnień na festiwalach muzycznych zarówno jako pianistka, jak i wokalistka: Międzynarodowy Konkurs Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza 2007 w Łodzi, Rawa Blues Festival 2003 w Katowicach, Noce Bluesowe w Rawie Mazowieckiej, Festiwal „Ku przestrodze” w Tychach.

Dokonała wielu nagrań dla polskich rozgłośni radiowych i telewizyjnych – jej nagranie zostało umieszczone w albumie Antologia Polskiego Bluesa (wydawnictwo 4everMUSIC, 2008), a także dla wytwórni BMG (2002) i Omerta Art (2003, 2004).

Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako pianistka, a od kilku lat występuje razem z mężem – Maciejem Łabeckim oraz z zespołem Riders i Kwartetem Towarzyskim.

Od 2009 roku jest asystentką w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Łodzi.


30 stycznia 2017

Program:

Isaac Albéniz
(1860-1909)
Mallorca
Asturias
Francisco Tárrega
(1852-1909)
Recurdos de la Alhambra
Regino Sainz de la Maza
(1896-1981)
Rondena
Enrique Granados
(1867-1916)
Danza espanola nr 5
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Ballada g moll op. 23
2 Preludia z op. 28
Fis dur nr 13
fis moll nr 8
Nokturn Fis dur op.15 nr 2
Walc Des dur op. 64 nr 1
Mazurek D dur op. 33 nr 2
Aleksander Skriabin
(1872-1915)
2 Poematy op. 32
Andante cantabile
Allegro, con eleganza, con fiducia
IV Sonata Fis dur op.30
Andante
Prestissimo volando
Joaquín Rodrigo
(1901-1999)
Concierto de Aranjuez
II. Adagio

Wiktoria Szubelak jest jedną z najbardziej utalentowanych młodych polskich gitarzystek klasycznych. Debiutowała w wieku szesnastu lat w polskiej edycji Konkursu Eurowizji dla Młodych Muzyków. W maju 2015 została zaproszona na IV Festival Europeo de Solistas w Caracas, gdzie wykonała „Fantazję dla szlachcica” Joaquina Rodrigo z Sinfonica Juvenil Teresa Carreño.

Koncertowała w Europie oraz w Ameryce Południowej. Jest laureatką licznych konkursów gitarowych.

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie.  Obecnie jest doktorantką w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz studentką studiów podyplomowych w Musikene w San Sebastian. Kształciła się również u światowej sławy gitarzystów.

Prowadziła lekcje mistrzowskie w Wielkiej Brytanii, Peru i Boliwii.  Od dwóch lat prowadzi Akademię Gitary, której jest założycielką.  W 2015 roku ukazała się jej debiutancka płyta “Victoria”.

 

Paweł Kowalski to niezwykle wszechstronny polski muzyk wykonujący ponad czterdzieści utworów na fortepian i orkiestrę od Mozarta i Chopina do Panufnika, Kilara i Góreckiego oraz recitale, muzykę kameralną, filmową i jazz.

Pianista studiował w Kolonii, w Warszawie oraz w Vancouver. Wystąpił w 40 krajach na 4 kontynentach w najbardziej prestiżowych salach, w tym we wszystkich polskich filharmoniach

Koncertował z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcja Yehudi Menuhina, z orkiestrami radiowymi w Berlinie, Oslo, Zagrzebiu, Katowicach i Warszawie oraz z orkiestrami filharmonicznymi w Europie.

Dokonał nagrań dla radia i telewizji w wielu krajach Europy oraz nagrał płyty z utworami Chopina, Beethovena, Brahmsa, Zarębskiego i Panufnika. Był jurorem sześciu międzynarodowych konkursów pianistycznych. W sezonie 2015/16 wykonywał koncerty fortepianowe Mozarta, m.in. z Reinhardem Goeblem, koncerty Chopina, Paderewskiego, Addinsella, Ravela, kwintety Brahmasa i Zarębskiego oraz różne programy recitalowe. 17 czerwca 2016 – na zakończenie sezonu w nowej Filharmonii w Szczecinie jako pierwszy pianista na świecie wykonał z pamięci partię fortepianową z poematu ognia Prometeusz Aleksandra Skriabina.




Koncerty 2016

17 stycznia            Filip Wojciechowski Trio
29 lutego              Anna Wróbel (wiolonczela), Piotr Szymanowicz (fortepian)
21 marca               Maria Marquez
25 kwietnia          Kornelia Figielska (skrzypce), Adam Mikołaj Goździewski (fortepian)
30 maja                 Melanie Rivera (skrzypce), Weronika Chodakowska (fortepian)
4 lipca                   Sergiu Bolgarin (fletnia Pana), Monika Rosca (fortepian)
26 września          Maria Szraiber
24 października   Bronisława Kawalla
28 listopada          Monika Quinn, Maria Gabryś

Koncerty 2015

26 stycznia – Karolina Nadolska
23 lutego – Konrad Skolarski, Klaudia Kudełko
30 marca – Maria Gabryś
27 kwietnia – Šviesė Čepliauskaitė
25 maja – Adam Mikołaj Goździewski
29 czerwca – Louis Alvanis
28 września – Przemysław Lechowski
26 października – Monika Quinn
30 listopada – Michał Karol Szymanowski

Koncerty 2014

27 stycznia – Jan Kohut (saksofon), Dorota Kohut (fortepian)
24 lutego – Paweł Radziński (skrzypce), Janusz Grzelązka (fortepian)
31 marca – Anna Maria Stańczyk
28 kwietnia – Lilianna Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian), Piotr Mrówczyński (recytacje)
26 maja – Ilja Domnins
30 czerwca – Kumi Matsuo
29 września – Aleksander Krukowski
27 października – Justyna Lechman
24 listopada – Larysa Miszkowska (fortepian), Andrzej Kaczanowski (kontrabas)

 

Aleksander Krukowski – 29 września 2014

 

Koncerty 2013

28 stycznia – Maciej Poliszewski
25 lutego – Piotr Latoszyński
25 marca – Karolina Marchlewska
29 kwietnia – Liliana Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian)
27 maja – Louis Alvanis
24 czerwca – Paul Kaspar
30 września – Gil Jetley
28 października – Dominika Szlezynger
25 listopada – Elżbieta Karaś-Krasztel

 

Pavel Kaspar – 24 czerwca 2013

 

Koncerty 2012

30 stycznia – Karol Radziwonowicz
27 lutego – Liliana Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian)
26 marca – Edward Wolanin
23 kwietnia – Marek Bracha
28 maja – Antonio di Cristofano
25 czerwca – Maria Gabryś
24 września – Monika Rosca (fortepian), Krzysztof Woźniczko (altówka)
29 października – Anna Maria Stańczyk
26 listopada – Monika Quinn

 

Marek Bracha podczas koncertu 22 kwietnia 2012 roku