PAN CHOPIN

 

Cykl koncertów „PAN Chopin – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica”

Organizator: Towarzystwo im. Fryderyka Chopina przy udziale Polskiej Akademii Nauk

Miejsce: Pałac Staszica, Sala Lustrzana

Opis: Pierwszy koncert odbył się w kwietniu 2010 roku. Artyści wykonują nie tylko utwory Chopina, ale i innych wybitnych kompozytorów. Koncerty odbywają się o godzinie 19.00 w ostatni poniedziałek każdego miesiąca z wyjątkiem lipca i sierpnia.

Pałac Staszica
Pałac Staszica jest usytuowany na Trakcie Królewskim nieopodal Starego Miasta. Został zbudowany w latach 1820-23 według projektu Antonio Corazziego. W 1939 r. został częściowo zburzony, a podczas Powstania Warszawskiego w 1944 r. spalony. W latach 1947-49 Pałac został odbudowany i rozbudowany według projektu prof. Piotra Biegańskiego. Obecnie jest siedzibą instytutów Polskiej Akademii Nauk, towarzystw naukowych i stowarzyszeń służących polskiej nauce.
Jedna z przepięknych sal Pałacu Staszica – Sala Lustrzana – stała się swoistym salonem muzycznym Warszawy. Co miesiąc odbywają się w niej koncerty muzyczne z cyklu „PAN Chopin – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica”

W latach 2017-2019

cykl PAN CHOPIN – Muzyczny Salon w Pałacu Staszica

współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa

16 grudnia 2019

Program:

Arcangelo Corelli
(1653-1713)
Concerto grosso g-moll op. 12 nr 8 „Na Boże Narodzenie”
Vivace
Allegro
Adagio. Allegro. Adagio
Vivace
Allegro. Largo

Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Divertimento
Allegro moderato. Pastorale
Adagio
Allegro moderato. Scherzando

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Walc Des-dur op. 64 nr 1

Jules Massenet
(1842-1912)
Medytacja

Aram Chaczaturian
(1903-1978)
Walc z suity „Maskarada”

Carlos Gardel
(1890-1935)
Tango z filmu „Zapach kobiety”

Astor Piazzolla
(1921-1992)
Adios nonino
Libertango

Kolędy Hej w dzień narodzenia
Cicha noc
Anioł pasterzom mówił

Andrzej Zieliński
(1944 – )
Pędzą sanie


4Ladies to prestiżowy kwartet smyczkowy. Tworzą go absolwentki Akademii Muzycznych w Warszawie i Bydgoszczy, laureatki licznych konkursów solowych i kameralnych, obecnie artystki Filharmonii Narodowej.

Ich atutami są profesjonalizm, temperament, wysublimowane poczucie estetyki oraz wieloletnie doświadczenie sceniczne.

Pozwalają sobie czasem na nutę szaleństwa, ponieważ występowanie napawa je szczerym entuzjazmem, lecz na pierwszym miejscu zawsze stawiają na jakość.

Wielokrotnie zachwycały swoimi koncertami publiczność w kraju jak i za granicą, m.in. w Austrii, Niemczech, Anglii, Japonii, USA i Chinach.

W repertuarze 4Ladies można znaleźć utwory muzyki klasycznej wszystkich epok, a także utwory muzyki filmowej, rozrywkowej oraz specjalnie dla Kwartetu zaaranżowane.


25 listopada 2019

Program:

Ludwig van Beethoven
/1770-1827/
Uwertura koncertowa „Coriolan” op. 62
(opr. na 4 ręce R. Kleinmichel)

Wariacje na temat pieśni „Ich denke dein” WoO 74

Fryderyk Chopin
/1810-1849/
Walc cis-moll op. 64 nr 2

Fantazja-impromptu cis-moll op. 66

Stanisław Moniuszko
/1819-1872/
Uwertura „Bajka”
Kontredanse I-VI

Uwertura „Kochanka hetmańska”

George Gershwin
/1898-1937/
Trzy preludia


Duet fortepianowy Gabryś & Quinn Piano Duo został założony w 2013 roku przez dwie pianistki – dr hab. Marię Gabryś-Heyke i dr Monikę Quinn. Od lat łączy je przyjaźń i wspólna droga artystyczna. Obydwie są absolwentkami klasy fortepianu prof. Teresy Manasterskiej w PLM im. Zenona Brzewskiego w Warszawie oraz Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, obecnie Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie pracują na stanowiskach profesora UMFC i adiunkta. Artystki są laureatkami wielu nagród solowych na krajowych i międzynarodowych konkursach pianistycznych, swoją edukację uzupełniały na kursach mistrzowskich i studiach podyplomowych w Polsce i za granicą.

Jako duet fortepianowy koncertowały w Polsce (m. in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Filharmonii Olsztyńskiej oraz w Filharmonii Gorzowskiej), a także w Szwajcarii. Obszerny repertuar zespołu obejmuje kompozycje na cztery ręce i dwa fortepiany od baroku do czasów współczesnych. W centrum zainteresowań pianistek znajduje się muzyka epoki romantyzmu oraz twórczość kompozytorów XX i XXI wieku.


28 października 2019

Program:

Edvard Grieg
/1843-1907/
Sonata a-moll op 36
cz. I. Allegro Agitato

Gabriel Fauré
/1845-1924/
Elegia op. 24

Fryderyk Chopin
/1810-1849/
Scherzo b-moll op. 31

Sergiusz Rachmaninow
/1873-1943/
Wokaliza op. 34 nr 14

Johann Sebastian Bach
/1685-1750/
Sarabanda i Gigue z V Suity c-moll
BWV 1011 na wiolonczelę solo

Edvard Grieg
Pieśń Solwejgi

Enrique Granados
/1867-1916/
Andaluza – Taniec hiszpański

Astor Piazzolla
/1921-1992/
Libertango


Urodzona w Warszawie Zofia Pieniak ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina  na Okólniku w klasie wiolonczeli prof. Andrzeja  Wróbla, a następnie studia podyplomowe w klasie kameralnej profesorów Barbary Halskiej i Wojciecha Walaska.

Uczestniczyła w wielu mistrzowskich kursach interpretacji  w kraju i za granicą, doskonaląc warsztat pod kierunkiem tak znakomitych wiolonczelistów jak Wanda Głowacka,Tomasz Strahl, Claus Reichardt, Jan Diesselhorst, Mirel Jancovici, jak również mistrzów kameralistyki  fortepianowej – wspomnianej już Barbary Halskiej, Bogny Hałacz, Mai Nosowskiej, Jerzego Marchwińskiego i innych.  Wykonując repertuar od baroku po współczesność,uczestniczyła zarówno w Akademii Muzyki Dawnej w  Wilanowie, jak i w zespole Modern Academy, specjalizującym się w prawykonaniach muzyki najnowszej uznanych dziś kompozytorów.

Jako kameralistka miała okazję brać udział w wielu koncertach i festiwalach polskich i zagranicznych, ostatnio na inauguracji Festiwalu Kultury Kresowej w Radrużu,wraz z artystami Polskiej Opery Królewskiej,w której obecnie pracuje. Jest stypendystką ZAIKS -u.

 

Aleksander Krukowski, polsko-amerykański pianista, jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Romaniuka.

Wielokrotnie koncertował, m. in. w Domu Urodzenia F. Chopina w Żelazowej Woli, pod pomnikiem F. Chopina w Łazienkach Królewskich,  Zamku Ostrogskich, Pałacu w Wilanowie, w bazylice w Brochowie – miejscu chrztu Chopina. Uczestniczył w Festiwalu Pianistycznym „Floralia Muzyczne” w Powsinie k. Warszawy.

W Stanach Zjednoczonych wielokrotnie wykonywał recitale dla Fryderyk Chopin Society of Texas w Corpus Christi i Harlingen w Teksasie, jak również wystąpił na Festiwalu Pianistycznym Chicago 2012.

W styczniu 2013 roku został laureatem pierwszej nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina w Corpus Christi w Teksasie. Nagrodą w wygranym konkursie było zaproszenie do wykonania recitalu w Carnegie Hall w Nowym Jorku, gdzie zadebiutował w listopadzie 2014 roku.

W 2016 roku wystąpił na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym „Via Adriatica” w Vasto, we Włoszech,  a w sierpniu 2018 roku wykonał w Vasto dwa recitale na festiwalu „Le Musiche nel Chiostro”.

[supsystic-gallery id=126]

30 września 2019

Program:

Zbigniew Namysłowski
Walc na 2
– Dudy
– Siódmawka

Ryszard Borowski/Fryderyk Chopin
Wariacje na temat nieznanego mazurka
– Temat
– Ragtime
– Tango
– Cha Cha
– Polka
– Bossa

Zbigniew Namysłowski
Kuyaviak Goes Funky

Fryderyk Chopin
Walc a-moll op. 34 nr 2

Nokturn f-moll op. 55 nr 1
/ ar. Krzysztof Lenczowski /

Mazurek As-dur op. 24 nr 3
/ ar. Ryszard Borowski /

Zbigniew Namysłowski
Mazurka Uborka
Der Schmelz Tango


Cup of Time powstał w 2008 roku. To zespół wykonujący muzykę tzw. trzeciego nurtu, czyli połączenia muzyki klasycznej i jazzu. Udało się to zrealizować dzięki zderzeniu czterech muzycznych indywidualności, których działalność daleko wykracza poza ramy typowego odtwórstwa.  Zespół koncertował już w Filharmonii Narodowej, w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, w Belwederze, na Zamku Królewskim, w Pałacu w Wilanowie i innych znanych miejscach. Brał  udział w międzynarodowych festiwalach, m.in. w Giżycku, Słupsku, Świnoujściu, Ostrołęce, niejednokrotnie prowadząc przy tym warsztaty z improwizacji.  Cup of Time jest obecnie jedynym stale działającym polskim zespołem wykonującym muzykę trzeciego nurtu, co nie oznacza ograniczania się jedynie do takiej stylistyki, czego dowodzi  płyta „Muzyka na Europejskich Dworach” – wynik zainteresowania artystów muzyką barokową i możliwością użycia w niej improwizacji. Ponadto zespół zrealizował spektakl poetycko-muzyczny „Odrobinę szczęścia….” oparty na polskich piosenkach międzywojennych.


24 czerwca 2019

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart
/1756-1791/
Sonata G-dur KV 301 na fortepian i skrzypce
1.Allegro con spirito
2.Allegro

Fritz Kreisler
/1875-1962/
Liebeslied
Libesfreud
Schön Rosmaryn

Henryk Wieniawski
/1835-1880/
Legenda op. 17

Fryderyk Chopin
/1810-1849/
2 Nokturny
Des-dur op. 27 nr 2
F-dur op. 15 nr 1

Nicolo Paganini
/1782-1840/
Cantabile D-dur

Pablo Sarasate
/1844-1908 /
Romanza andaluza op. 22

Claude Debussy
/1862-1918 /
Walc „La plus que lente”

Mieczysław Sołtys
/1863-1919 /
Na połoninie
Marsz
Taniec

Mirosław Skorik
/ur. 1938 /
Taniec hiszpański


Lilia Gratyła rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w wieku 6 lat. Dwa lata później, jako laureatka regionalnego konkursu dla dzieci i młodzieży, dostała się do  specjalnej szkoły muzycznej im. S. Kruszelnitskiej we Lwowie. Już w szkole zaczęła koncertować jako solistka we Lwowie i innych miastach Ukrainy.  Jako studentka Konserwatorium Lwowskiego występowała za granicą w składzie Orkiestry Kameralnej „Akademia”.  Następnie studiowała i pracowała jako asystentka w klasie profesora A. Gorochowa w Akademii Muzycznej im. Czajkowskiego w Kijowie. W czasach studiów w kijowskiej Akademii grała w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Ukrainy.  Obecnie jest koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Narodowej Filharmonii Lwowskiej.  Wykonuje również muzykę kameralną, uczestniczy w festiwalach międzynarodowych na Ukrainie, w Danii, we Włoszech, w Austrii i Polsce, współpracuje z wybitnymi muzykami z różnych krajów świata. Była pierwszym koncertmistrzem austriacko-ukraińskiej orkiestry K&K Philharmoniker, z którą do dziś koncertuje w słynnych salach Europy – Konzerthaus w Berlinie, Musikverein w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku, Victoria Hall w Genewie.

Serhij Hryhorenko  – ur. 1981 r. we Lwowie pianista, laureat ukraińskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, uczestnik międzynarodowych festiwali i wydarzeń muzycznych.

Regularnie koncertuje jako solista na Ukrainie i w Polsce. W 2006 roku odbył tournee po Szwajcarii. Występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lwowskiej, Odeską Narodową Orkiestrą Symfoniczną, Narodową Symfoniczną Orkiestrą Ukrainy, oraz z orkiestrami symfonicznymi Filharmonii Lubelskiej, Rzeszowskiej i Olsztyńskiej.  W latach 2011-2012  był solistą Filharmonii Lwowskiej.

Absolwent Specjalnej Szkoły Muzycznej im. S. Krushelnitskoj we Lwowie (2000) oraz Lwowskiej Państwowej Akademii Muzycznej im. M. Łysenki, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Marii Tarnawieckiej. Akademię ukończył  z wyróżnieniem w roku 2005.  W latach 2003-2005  był stypendystą Rady Najwyższej Ukrainy, w okresie od 2005 r. do 2008 r. odbył studia doktoranckie we Lwowskiej Akademii Państwowej w klasie prof. Tarnawieckiej. Jednocześnie odbywał  staż  w  Akademii Muzycznej  im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Kazimierza Gierzoda (2006 r.)

Serhij Hryhorienko jest członkiem  Stowarzyszenia  im. Fryderyka Chopina i  Narodowego Związku  Działaczy Teatralnych we Lwowie.  Otrzymał odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.


7 maja 2019

W programie:
muzyka filmowa Michała Lorenca


Twórczość Zespołu DesOrient to kwintesencja muzyki filmowej – barwnej instrumentacji, precyzji i techniki wykonawczej inspirowanej muzyką etniczną, jednak mocno osadzonej w klasycznym brzmieniu.

Każdy z członków zespołu wywodzi się z innej tradycji muzycznej i każdy coś innego do grupy wniósł. Niektórzy są wirtuozami największych sal koncertowych, inni amatorami, którzy zaczynali swoje kariery na ulicy.

Michał Lorenc, kompozytor muzyki filmowej, jako pierwszy powierzył im swoje utwory. Wciąż inspiruje ich do muzycznych poszukiwań i zachęca do podejmowania nowych wyzwań.

Grają i nagrywają przede wszystkim muzykę filmową Michała Lorenca, ale świetnie odnajdują się też w piosence autorskiej.  Ponadto występują jako soliści z orkiestrą symfoniczną i chórem.

Muzycy DesOrientu korzystają z bogatego instrumentarium, w którego skład wchodzą oryginalne, pochodzące z różnych stron świata flety (m.in. ney, kawal, fujara sałaska, fletnia, shakuhachi), bębny (cajon, bendir, daf, rig, darabuka) i rozmaite instrumenty strunowe (charango, tar, gitara, santur), a także klasyczne skrzypce, akordeon, kontrabas czy ludowe polskie cymbały.

Razem grają już od 1998 r. i od tego czasu wytworzyli własny, niepowtarzalny styl.


29 kwietnia 2019

Program:

Fryderyk Chopin
/1810-1849/
Ballada As-dur op. 47
Nokturn Des-dur op. 27 nr 2

Henryk Wieniawski
/1835-1880/
Polonez D-dur op. 4 nr 1

Wolfgang Amadeus Mozart
/1756-1791/
Sonata e-moll KV 304 na fortepian i skrzypce
1.Allegro
2.Tempo si Menuetto

Henryk Wieniawski
Kaprys op. 10 nr 8

Grażyna Bacewicz
/1909-1969/
Kaprys polski

Pablo Sarasate
/1844-1908 /
Tańce cygańskie op. 20


Maria Machowska – laureatka XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (2006) oraz VI Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowwgo im. Leopolda Mozarta w Augsburgu (2006). Urodzona w Warszawie jest córką nieżyjącego już wybitnego polskiego aktora Ignacego Machowskiego.  Jej profesorami byli Mirosław Ławrynowicz oraz Marek Zebura a następnie Konstanty Andrzej Kulka, u którego ukończyła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.

Koncertowała z najtrudniejszym skrzypcowym repertuarem we wszystkich krajach europejskich, w USA, Kanadzie, Japonii, Chinach i Izraelu. W latach 2008-2014 pełniła funkcję Koncertmistrza Orkiestry Sinfonia Varsovia będąc jednocześnie  wykładowcą Akademii Sinfonia Varsovia.

Obecnie jest Koncertmistrzem Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie. Poza działalnością koncertową zajmuje się pedagogiką – pracuje w klasie skrzypiec na Uniwerystecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi też studia orkiestrowe.

Katarzyna Mościcka ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie prof. Tatiany Shebanovej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz w Vancouver Academy of Music u prof. Lee Kum-Sing’a otrzymując Artist Diploma. Doskonaliła swoje umiejętności w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w trakcie studiów podyplomowych z kameralistyki fortepianowej w klasie prof. Mai Nosowskiej oraz w klasie prof. Krystyny Borucińskiej.

Jest laureatką  Stypendium Chopinowskiego Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Nagrody Specjalnej za najlepszą interpretację Nokturnów Johna Fielda, a także stypendystką European Piano Teachers Association i Ministra Kultury i Sztuki.

Koncertuje w kraju i zagranicą jako solistka i kameralistka. Była organizatorem festiwalu pianistycznego „Nasz Chopin”, a także festiwalu „Forte-Piano”.

W 2013 zdobyła Grand Prix I Międzynarodowego Mistrzowskiego Konkursu dla Pedagogów Muzyki w Warszawie; dwa lata później otrzymała I nagrodę na międzynarodowym konkursie i festiwalu pianistycznym „Stars at Tenerife” wykonując recital chopinowski.

Artystki spotkały się po raz pierwszy w 2002 roku z rekomendacji Tatiany Shebanovej. Muzyczne porozumienie sprawiło, iż wystąpiły z wieloma recitalami w Polsce, Holandii, Finlandii oraz Serbii i Czarnogórze. Dziś spotykają się na estradzie po kilkuletniej przerwie.


25 marca 2019

PROGRAM
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Fantazja chromatyczna i fuga d-moll BWV 903

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Sonata g-moll na flet i fortepian
Allegro moderato
Adagio
Allegro

Johann Sebastian Bach
Die Kunst der Fuge BWV 1080 (wersja na kwartet smyczkowy)
Contrapunctus 1
Contrapunctus 5

Koncert potrójny a-moll BWV 1044 na fortepian, flet i skrzypce
Allegro
Adagio ma non tanto e dolce
Alla breve


Bronisława Kawalla, wybitna pianistka i pedagog. Studia u Jana Ekiera w warszawskiej Akademii Muzycznej ukończyła z wyróżnieniem. W Paryżu studiowała u Monique Haas i Philippe’a Entremonta (fortepian) oraz Nadii Boulanger (kompozycja). Laureatka I nagrody Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Waszyngtonie (1974).

Bronisława Kawalla nagrywa dla Polskiego Radia i Telewizji, Veritonu i Polskich Nagrań. Występuje  w renomowanych salach niemal całej Europy, Kanady, USA, Ameryki Łacińskiej (Kuba) i Azji (Chiny), gra ze wspaniałymi orkiestrami kierowanymi przez wybitnych dyrygentów, takimi jak: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Wielka Orkiestra Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach, Baltimore Symphony Orchestra, Berliner Sinphonie Orchester, Orkiestra Radia i Telewizji w Dublinie i in. Bierze udział w międzynarodowych festiwalach muzycznych, takich jak: Festiwal Chopinowski  w Dusznikach i  Mariańskich Łaźniach, Interpodium w Bratysławie, Festiwal Muzyki w Cheltenham i Letni Festiwal w Baltimore.

Oprócz ożywionej działalności  koncertowej Bronisława Kawalla oddaje się pracy pedagogicznej będąc profesorem w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jej studenci zdobywają nagrody na krajowych i międzynarodowych konkursach pianistycznych. Bronisława Kawalla prowadzi także kursy mistrzowskie i wykłady (poświęcone przede wszystkim interpretacji muzyki F. Chopina) w kraju i za granicą: w Bułgarii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki i w Japonii. Bronisława Kawalla jest także jurorem krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Pełni funkcję Prezesa w Towarzystwie im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Elżbieta Gajewska-Gadzina, studia z wyróżnieniem ukończyła w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Henryka Bartnikowskiego. Następnie doskonaliła swoje umiejętności jako stypendystka rządu francuskiego pod kierunkiem Jean-Pierre Rampala i Alain Marion w Paryżu oraz   w Academie Internationale d’Ete w Nicei, następnie u Gezy Nowaka w Pradze.

Jej repertuar obejmuje utwory od baroku do współczesności. W dziedzinie muzyki współczesnej wykonuje przede wszystkim muzykę kompozytorów polskich prezentując między innymi wiele kompozycji dla niej dedykowanych.

Koncertowała w większości krajów Europy, jak również w Kanadzie, Brazylii, Japonii, Tajlandii, Korei Południowej, Indiach i na Kubie. Brała udział w wielu festiwalach międzynarodowych (Kanada, Brazylia, Niemcy Czechosłowacja, Francja i Polska).

Jest profesorem zwyczajnym oraz doktorem habilitowanym w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi również kursy dla flecistów za granicą. Począwszy od 1996 roku związana jest również z Keimyung University w Deagu, w Korei Południowej. W latach 2000-2009 pełniła funkcję prezesa Stowarzyszenia Flecistów Polskich.

Kwartet Wilanowski – kwartet smyczkowy założony w 1967 roku w Warszawie. Początkowo występował jako kwartet im. Beethovena. Od 1969 nosił nazwę Kwartetu Wilanowskiego.

Za wykonania repertuaru klasycznego zespół otrzymał nagrody na konkursach w Wiedniu (1971), Bordeaux (1972), Monachium (1973). W latach 70. i 80. zasłynął przede wszystkim  z wykonań nowej muzyki. Dla Kwartetu Wilanowskiego powstało tak wiele kwartetów smyczkowych,        że zespołowi temu można by przypisać zasługę odświeżenia zainteresowania tym gatunkiem wśród polskich kompozytorów. Wielokrotnie występował na festiwalu „Warszawska Jesień„. W 1983 otrzymał nagrodę krytyków „Orfeusz” za najlepsze wykonanie muzyki polskiej (za VI Kwartet smyczkowy Krzysztofa Meyera). W 1986 i 1990 otrzymał nagrodę Związku Kompozytorów Polskich. Od 1990 roku zespół jest związany etatowo ze Staromiejskim Domem Kultury w Warszawie.

Kwartet Wilanów nagrał ponad 30 płyt, m.in. dla firm: Acte Prealable (nieznane utwory polskie z XIX i XX wieku), Accord, Tudor, Pro Viva (utwory polskich kompozytorów współczesnych, m.in. komplet kwartetów smyczkowych Krzysztofa Meyera), Calig, Olimpia, Col LegnoPolskie Nagrania i Tonpress.


25 lutego 2019

Program:

« Voix de femmes »

Impromptu – Germaine Tailleferre
Wolfgang et moi – Marie Paul Bell
Aime-moi – Pauline Viardot
Quel cor che mi prometti – Isabella Colbran
Colombine – Poldowski
Morirò – Pauline Viardot
Si tout ceci n’est qu’un pauvre rêve – Lili Boulanger
Etude N°111 – Hélène de Montgeroult
Er ist gekommen in sturm und regen – Clara Schumann
Une petite robe noire – Juliette
Verlust – Fanny Hensel
Polonaise – Maria Szymanowska
Soir d’hiver – Nadia Boulanger
Ave generosa – Hildegarde von Binden
Sua katselen – Kaija Saariaho
Pastorale – Germaine Tailleferre
Half Minute Songs – Carrie Jacobs Bond
Toi l’homme – Barbara
L’inconstante – Isabelle Aboulker
Je t’aime – Isabelle Aboulker


Duo ALdice

Duet ALdice został stworzony przez Candice Ielo oraz Aleksandrę Bobrowską podczas ich studiów w Haute École de Musique w Genewie.  Duo ALdice specjalizuje się w wykonawstwie muzyki francuskiej. Do tej pory duet występował głównie we Francji i Szwajcarii, dzisiejszy koncert jest ich pierwszym koncertem w Polsce. Program „Voix de femmes” jest autorskim pomysłem zespołu; premiera programu odbyła się w czerwcu 2018 roku w Genewie podczas festiwalu Fête de la musique.


28 stycznia 2019

Program:

Fryderyk Chopin
/1810-1849/

Preludium Des-dur op. 28
2 Walce z op. 64: cis-moll nr 2, Des-dur nr 1

Iwona Kisiel
/1972/

2 miniatury na fortepian solo
Walc in B
Kołysanka dla Poli
2 pieśni na sopran i kwartet smyczkowy do słów Bolesława Leśmiana
Wieczorem
Piosenka
Love&hate na trio fortepianowe
Migotanie na czworo skrzypiec
3 pieśni na mezzosopran i fortepian
Pamięci moc (sł. Krystyna Królikowska-Waś)
Kiedy umrę kochanie (sł. Halina Poświatowska)
Kiedy deszcz chłodny pada (sł. Jarosław Iwaszkiewicz)
Scherzo for Aga na skrzypce i fortepian
Trzy pieśni na sopran i trio fortepianowe do poezji Zbigniewa Herberta
Opuszczony
Ballada o tym, że nie giniemy
Kamyk


Iwona Kisiel – kompozytorka, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny) w Warszawie w klasie kompozycji prof. Zbigniewa Rudzińskiego oraz dyplomowana wiolonczelistka w klasie prof. Mariana Raczaka w PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie.

W jej dorobku kompozytorskim znajduje się muzyka kameralna, symfoniczna, utwory na orkiestrę smyczkową, ponad 20 pieśni na głos i fortepian do wierszy między innymi Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Haliny Poświatowskiej, Jarosława Iwaszkiewicza, Bolesława Leśmiana oraz Zbigniewa Herberta.

Jej utwory wykonywane były wielokrotnie m.in. podczas Warszawskich Spotkań Muzycznych, w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, w Polskiej Akademii Nauk – Pałacu Staszica oraz na wielu koncertach w macierzystej uczelni.

Szczególne miejsce w jej twórczości zajmuje muzyka rozrywkowa.  Jest autorką ponad 60 piosenek do słów m. in. Olgi Bończyk (piosenki wydane na płycie O. Bończyk Piąta rano), Asji Łamtiuginy (piosenka Zdradził mnie znalazła się w autorskim spektaklu poetki pt. Zakochaj się na śmierć), Doroty Czupkiewicz, Marka Waszkiewicza, Roberta Bernatowicza, Wojciecha Darda-Ledziona.

Autorka muzyki dla dzieci, w tym dwóch sztuczek teatralnych pt. Ratuj Raku Szczypacy (do tekstu Marka Waszkiewicza) oraz Bajka o dobrej Pani Wróżce i Mamie, która nie umiała opowiadać bajek (do tekstu Krystyny Królikowskiej-Waś), oraz piosenek dla dzieci.

Dwukrotna beneficjentka Zamówień Kompozytorskich:  2016 r. – „Kiedy umrę kochanie”, „Pamięci moc”; 2018 r. – „Trzy pieśni na sopran i trio fortepianowe do poezji Zbigniewa Herberta” (dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego).

Trzykrotna stypendystka Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.  Od 2002 pracuje w Polskim Towarzystwie Muzyki Współczesnej, w którym organizuje różne wydarzenia muzyczne.



17 grudnia 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810 – 1849)

Introdukcja i Polonez C-dur op. 3

Johannes Brahms
(1833 – 1897)
Sonata skrzypcowa G-dur op. 78
/opracowanie na wiolonczelę: Paul Klengel/

1. Vivace ma non troppo
2. Adagio – Più andante – Adagio
3. Allegro molto moderato

Igor Strawiński
(1882- 1971)
Suite Italienne
1. Introduzione
2. Serenata
3. Aria
4. Tarantella
5. Minuetto e finale


Marcin Zdunik, wiolonczelista, solista i kameralista, wykonuje muzykę od renesansu po dzieła najnowsze, improwizuje, aranżuje i komponuje. Bierze udział w prestiżowych festiwalach muzycznych; jako solista  wystąpił w wielu renomowanych salach ze znakomitymi zespołami.

Laureat międzynarodowych konkursów muzycznych: w 2007 r. zdobył I nagrodę, Grand Prix oraz 9 innych nagród w VI Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.

W 2009 r. ukazała się jego debiutancka płyta zrealizowana z udziałem Orkiestry Kameralnej Wratislavia, zawierającą m.in. nagrania dwóch koncertów wiolonczelowych J.Haydna. Na innych płytach utrwalił komplet utworów na wiolonczelę i fortepian Roberta Schumanna (z pianistką Aleksandrą Świgut), „Fantazję na wiolonczelę i orkiestrę” Mieczysława Weinberga (z Orkiestrą Sinfonia Varsovia) oraz szereg kompozycji kameralnych. Jego najnowszy album to „Bach Stories” nagrany z pianistą Aleksandrem Dębiczem. Dokonał też wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla Radia Słowackiego.

Obecnie prowadzi klasę wiolonczeli w Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Paweł Wakarecy z wyróżnieniem ukończył Akademię Muzyczną w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń. Obecnie jest adiunktem w Katedrze Fortepianu bydgoskiej Akademii.

Laureat nagród specjalnych na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2007), finalista Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina w Darmstadt (2009), w 2010 roku zdobył wyróżnienie oraz nagrodę specjalną dla najlepszego Polaka na XVI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Koncertował w wielu miastach Polski, w całej Europie oraz w Chinach, Japonii, Korei, Egipcie i Chile.  Regularnie występuje jako solista z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, współpracował też z innymi znanymi orkiestrami.

Wraz z żoną Aleksandrą Soboń-Wakarecy tworzy duet fortepianowy Wakarecy Piano Duo.

Artysta ma w swoim dorobku dwie płyty CD: pierwsza zawiera nagrania zarejestrowane podczas Konkursu Chopinowskiego, druga solowe wykonanie utworów Chopina, Paderewskiego i Zarębskiego.


26 listopada 2018

W PROGRAMIE

transkrypcje utworów

Ignacego Jana Paderewskiego

Karol Radziwonowicz ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie, a następnie doskonalił swe umiejętności w Indiana University School of Music w USA.

Od wielu lat prowadzi bogatą działalność artystyczną, koncertując z wieloma znanymi orkiestrami symfonicznymi w Polsce i za granicą.  Wystąpił m. in. w Isaac Stern Audytorium w nowojorskiej Carnegie Hall, w Musik Festspielehause w austriackim Salzburgu, w Filharmonii Berlińskiej, w Wielkiej Sali  Concertgebouw w Amsterdamie, w Teatrze Ermitażu w Petersburgu i w Konserwatorium Moskiewskim im. P. Czajkowskiego.   Wystąpił też w Baden Baden, Tel Awiwie, Jerozolimie oraz w Wielkiej Sali Koncertowej w pekińskim Zakazanym Mieście.  Odbył tournee m. in. po Japonii i Włoszech,

Jego nagrania utworów Chopina były odtwarzane podczas misji kosmicznej Endeavor w lutym 2010, w dwusetną rocznicę urodzin wielkiego kompozytora.

Jako jedyny pianista na świecie nagrał wszystkie dzieła fortepianowe Ignacego Jana Paderewskiego.

Cup of Time powstał w 2008 roku. To zespół wykonujący muzykę tzw. trzeciego nurtu, czyli połączenia muzyki klasycznej i jazzu. Udało się to zrealizować dzięki zderzeniu czterech indywidualności, muzyków których działalność daleko wykracza poza ramy typowego odtwórstwa. Zespół koncertował już m.in. w Filharmonii Narodowej, w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, w Belwederze, na Zamku Królewskim, w Pałacu w Wilanowie. Brał  udział w międzynarodowych festiwalach m.in. w Giżycku, Słupsku, Świnoujściu, Ostrołęce, niejednokrotnie prowadząc przy tym warsztaty z improwizacji. Cup of Time jest obecnie jedynym, stale działającym polskim zespołem wykonującym muzykę trzeciego nurtu, co nie oznacza ograniczania się jedynie do takiej stylistyki, czego dowodzi  płyta „Muzyka na Europejskich Dworach” – wynik zainteresowania artystów muzyką barokową i możliwością użycia w niej improwizacji. Ponadto zespół zrealizował spektakl poetycko-muzyczny „Odrobinę szczęścia….” oparty na polskich piosenkach międzywojennych.


29 października 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810 – 1849)
Pieśń „Życzenie” op. 74 nr 1
– transkr. W. Królikowski

Charles-Marie Widor
(1844 – 1937)
Suita na flet i fortepian op. 34

1. Moderato
2. Scherzo
3. Romance
4. Final

Fryderyk Chopin
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
– transkr. R. Hofmann, W. Popp

Charles-Marie Widor
Suite Florentine (1920)
– transkr. Rien de Reede

1. Cantilena
2. Alle Cascine
3. Morbidezza
4. Tragica

Fryderyk Chopin
Preludium Des-dur op. 28 nr 15
– transkr. A. Schulz, O. Standtke

Frank Martin
(1890 – 1974)
Ballada na flet i fortepian (1939)


Agata Igras to wszechstronna flecistka z ponad 20-letnim doświadczeniem, która koncertowała w blisko 40 krajach, na 4 kontynentach, odnosząc sukcesy jako solistka, kameralistka i muzyk orkiestrowy. Przez lata pierwsza flecistka orkiestry Sinfonia Varsovia, aktualnie współpracuje z orkiestrami Sinfonietta Cracovia oraz NFM Leopoldinum, a także współtworzy unikalny sekstet fortepianowy – Gruppo di Tempera.  Ma na swoim koncie 4 solowe płyty, kilka płyt kameralnych oraz kilkadziesiąt jako członek orkiestry.

Doktor habilitowany sztuk muzycznych, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Laureatka wielu konkursów muzyki solowej i kameralnej. Wieloletnia stypendystka Ministra Kultury i Sztuki.  Obecnie adiunkt na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, regularnie zapraszana do prowadzenia lekcji mistrzowskich i wykładów dla flecistów oraz kompozytorów, m.in.w Gruzji, Turcji, Rumunii, Armenii i oczywiście w Polsce.

Rafał Mokrzycki jest zwycięzcą Valletta International Piano Competition na Malcie (2017).  Był również wielokrotnie nagradzany na innych konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Artysta występował w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Filharmonii Opolskiej i Filharmonii Lwowskiej.  Pianista jest zapraszany do udziału w licznych festiwalach, m.in Festiwalu im. I.J. Paderewskiego w Warszawie, Valletta Piano Festival na Malcie, Gulangyu Music Week w Xiamen w Chinach, Sacrum non Profanum w Trzęsaczu i wielu innych. Występował w licznych krajach Europy oraz w Chinach, a jego bogaty repertuar obejmuje utwory od baroku po współczesność.  Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, obecnie kontynuuje naukę w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu.


24 września 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810 – 1849)
Nokturn Es-dur op. 55 nr 2
Mazurki op. 68
C-dur nr 1 / a-moll nr 2
F-dur nr 3/ f-moll nr 4
Tarantela As-dur op. 43
Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

Karol Szymanowski
(1882 – 1937)
4 Preludia z op.1
h-moll nr 1
d-moll nr 2
c-moll nr 7
d-moll nr 5

Marcel Chyrzyński
(ur. 1971)
3 Preludia na klarnet i fortepian (1990)

Michaił Glinka
(1804-1857)
Trio d-moll „Patetyczne” (1827) na klarnet, fagot
i fortepian
I.Allegro moderato
II.Scherzo
III.Largo
IV.Allegro con spirito

Francis Poulenc
(1899 – 1963)
Trio na obój, fagot i fortepian op. 43
I.Presto
II.Andante
III.Rondo


Beata Bilińska – koncertująca pianistka, kameralistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego (1996, dyplom z wyróżnieniem). Doktor habilitowana sztuk muzycznych, profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Występowała na wielu prestiżowych festiwalach,  koncertowała w Polsce, całej Europie, Japonii i USA  (m. in. Carnegie Hall).  Prowadzi również liczne kursy mistrzowskie w kraju i za granicą oraz zasiada w jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych.  Laureatka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. W swoim dorobku posiada 11 płyt CD, na których znalazły się nagrania muzyki Ludwiga van Beethovena, Fryderyka Chopina, Sergiusza Rachmaninowa, Modesta Musorgskiego, Sergiusza Prokofiewa, kompozycje na skrzypce i fortepian polskich kompozytorów XX wieku, utwory kameralne W. A. Mozarta, Francisa Poulenca i Aleksandra Tansmana oraz Koncert Fortepianowy „Zmartwychwstanie” Krzysztofa Pendereckiego i II Koncert fortepianowy Wojciecha Kilara.

 

Krakowskie Trio Stroikowe (Marek Mleczko – obój, Roman Widaszek – klarnet, Paweł Solecki – fagot) powstało w 1998 roku z inicjatywy oboisty Marka Mleczki przy Orkiestrze Kameralnej Capella Cracoviensis. Zespół składa się z laureatów konkursów krajowych i międzynarodowych, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną  w grze orkiestrowej, kameralnej i  solowej. Muzycy mają w swym dorobku wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem, od muzyki barokowej do współczesnej.  Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce. W 2005 roku współpracując z PWM i DUX-em, zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa  Bachowskiego, zarejestrował we własnej transkrypcji  Sonatę Es dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha. Członkowie Tria są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach.


25 czerwca 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Wybór pieśni z op. 74
Piosnka litewska
sł. ludowe litewskie w przekładzie L.Osińskiego
Pierścień
sł. S. Witwicki
Moja pieszczotka
sł. A. Mickiewicz
Narzeczony
sł. S.Witwicki
Precz z moich oczu
sł. A. Mickiewicz
Śliczny chłopiec
sł. B. Zaleski

Ignacy Jan Paderewski
(1860-1941)
Cztery pieśni do słów Adama Asnyka op.7
Gdy ostatnia róża zwiędła
Siwy koniu
Szumi w gaju brzezina
Chłopca mego mi zabrali

Dans la foret
sł. T. Gautier (1896)

Jerzy Lefeld
(1898-1980)
Pieśni z op. 4
Stoisz zawsze samotny
sł. R. Tagore
Limba
sł. K. Tetmajer
O wierzącej tęsknocie
sł. L. Staff

Pieśni z op. 10
Zachowaj mnie u swoich drzwi
sł. L. Staff
Cóż jest prócz nieba
sł. R. Tagore

Dwie melodie ludowe
Siałem proso na zagonie
Tam na drzewie szyszki

Korale
sł. M. Majewicz


Lilianna Zalesińska śpiewała na tak znanych festiwalach, jak m.in. Warszawska Jesień, który dwukrotnie otwierała, Festiwal w Łańcucie, International Izmir Festival (Turcja), gdzie reprezentowała Polskę z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod batutą prof. K. Pendereckiego, Festiwal Rossiniego, Max Reger Tage (Niemcy), Les Heures Romantiques (Francja), UNESCO PROMS, Łódź Czterech Kultur, który inaugurowała z pianistą  Maciejem Grzybowskim. Wystąpiła z nim też na Węgrzech z okazji Święta Niepodległości tego kraju. Śpiewała w prapremierach, m. in. na scenie słynnego  Konzerthaus w Wiedniu, podczas Poznańskiej Wiosny Muzycznej, czy na festiwalu SIMN (Rumunia), którego była gościem specjalnym. Występowała w spektaklach operowych w Austrii i w Niemczech, m. in. w pierwszym niemieckojęzycznym wystawieniu opery„Ottone” Händla w reżyserii słynnego Harrego Kupfera, czy w prapremierze belcantowej opery Balducciego Boabdil – Re di Granata, w której kreowała partię tytułową. W Polsce ostatnio śpiewała w operze B. Brittena Dokręcanie śruby w Szczecinie.

Ukończyła prestiżowy Uniwersytet Muzyczny w Wiedniu oraz Akademię Muzyczną w Łodzi, obie uczelnie  z wyróżnieniem. W zakresie  duetów pieśniarskich doskonaliła swój warsztat w Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Ukończyła także historię sztuki w Uniwersytecie Warszawskim.

Piotr Szymanowicz – pianista kameralista, coach wokalny, związany z Filharmoniami Łódzką i Narodową.  Studiował w Łodzi w klasie prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej, w Brukseli i w Wiedniu.

Obydwoje artyści to uznany duet, który zdobył I. miejsce w Międzynarodowym Konkursie dla Duetów Pieśniarskich w Niemczech. Występowali m.in. w Stambule, podczas Dni Polskich w Wiedniu, na otwarciu Akademii Kameralistyki we Francji, w Salonie Polskim w Pradze, na zakończenie Roku Lutosławskiego w Wiedniu, w Finlandii z okazji Święta Niepodległości, w Wilnie na festiwalu św. Krzysztofa. Duet miał zaszczyt wykonać recital  podczas Roku Panufnika w dniu setnych urodzin kompozytora.


28 maja 2018

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)

3 Walce op. 64
Des-dur nr 1
cis-moll nr 2
As-dur nr 3

4 Mazurki
H-dur op. 56 nr 1
h-moll op. 30 nr 2
fis-moll op. 59 nr 3
fis-moll op. 6 nr 1

Ignacy Jan Paderewski
(1860-1941)

Polonez H-dur op. 9

Sonata a-moll na skrzypce i fortepian op. 13
I.Allegro con fantasia
II.Intermezzo – Andantino
III.Finale – Allegro molto quasi presto


Karolina Nadolska jest pianistką obdarzoną kreatywnością i nadzwyczajną wrażliwością muzyczną.  Swą osobowość artystyczną wykształciła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń i podczas studiów w warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pod kierunkiem prof. Piotra Palecznego (fortepian) i prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz (kameralistyka).  Brała też udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych pedagogów.

Koncertowała w Polsce, USA, Japonii, Australii, Argentynie, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Estonii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii, Tunezji, Wielkiej Brytanii, Chorwacji i na Litwie.

Jest laureatką czołowych nagród i finalistką wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. w Narvie, Aachen, Budapeszcie, Mariańskich Łaźniach, Granadzie i w Bydgoszczy – Konkurs im. I.J. Paderewskiego.  W 2008 zdobyła I nagrodę w Konkursie Pianistycznym zorganizowanym przez Europejską Fundację Yamaha z siedzibą w Londynie.

Karolina Nadolska łączy solową i kameralną działalność koncertową z pracą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, jako adiunkt w klasie prof. Palecznego.

Kamila Wąsik-Janiak jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.  Studia w klasie znakomitego skrzypka i pedagoga, prof. Romana Lasockiego, ukończyła z wyróżnieniem.

Jest zdobywczynią licznych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, m. in. I nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Karola Szymanowskiego, II nagrody i nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego, nagrody na XI Internationaler Wettewerb für Violine w Kloster Schöntal (Niemcy).

Artystka  brała udział w prestiżowych wydarzeniach muzycznych w Polsce, Niemczech i na Białorusi.   Występowała z większością filharmonii w Polsce, w tym z Orkiestrą Filharmonii Narodowej i Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, współpracując ze znakomitymi dyrygentami.

W 2009 roku nagrała płytę z muzyką Szymanowskiego i Ravela a w 2016 wzięła udział w nagraniu płyty Joanna Freszel Real Life Song, która otrzymała nagrodę Le Orphees d’Or – Prix de la SACD.

Od 2015 współpracuje z Hashtag Ensemble.  Jest asystentką na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.


23 kwietnia 2018

Program:

FRYDERYK CHOPIN

Mazurek a-moll op. 67 nr 4
3 Preludia z op. 28
e-moll nr 4
g-moll nr 22
c-moll nr 20
Mazurek a-moll op. 7 nr 2
Mazurek g-moll op. 67 nr 2
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
Walc a-moll op. 34 nr 2
Preludium A-dur op. 28 nr 7
Fantaisie-Impromptu cis-moll op. 66
Walc Es-dur op. 18
Walc a-moll op. posth.


Troje doświadczonych muzyków, jazzowy skrzypek, klasyczny gitarzysta oraz jazzowy kontrabasista grając od wielu lat koncerty z bardzo różnorodnym stylistycznie repertuarem od jazzu poprzez muzykę etniczną aż do klasyki – zastanawiali się, co mogłoby się wydarzyć w muzyce, gdyby Fryderyk Chopin był skrzypkiem, gitarzystą lub kontrabasistą. Wszystkie utwory tego projektu, zostały tak zaaranżowane, jakby to właśnie te instrumenty miały odgrywać decydującą rolę w muzyce Fryderyka Chopina. W tym oryginalnym programie, oprócz wyeksponowania piękna romantycznych tematów kompozytora, dochodzi jeszcze aspekt improwizacji, który jest bardzo bliski muzykom. Jest to więc ciekawa propozycja dla melomanów kochających muzykę Chopina, którzy są otwarci na wszystko co świeże, twórcze i może się pojawić we współczesnej sztuce. Nieobecność fortepianu w muzyce Chopina jest więc nowością, atrakcją i atutem tego zespołu.


26 marca 2018

Program:

Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Badinerie z II suity orkiestrowej h-moll BWV 1067

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Wariacje D-dur na temat arii T. Moore’a op. posth.

Sergiej Rachmaninow
(1873-1943)
6 utworów op. 11
Barcarolle g-moll
Scherzo D-dur
Thème russe h-moll
Valse A-dur
Romance c-moll
Slava C-dur

Maurycy Moszkowski
(1854-1925)
3 Tańce hiszpańskie z op. 12
nr 1 C-dur
nr 2 g-moll
nr 3 A-dur

Johannes Brahms
(1833-1897)
3 Tańce węgierskie
nr 1 g-moll
nr 2 d-moll
nr 5 fis-moll

Aram Chaczaturian
(1903-1978)
Taniec z szablami z baletu „Gajane”


Duet fortepianowy Jekateriny i Stanisława Drzewieckich rozpoczął  swoją działalność, kiedy dwoje młodych, wybitnie utalentowanych pianistów – Rosjanka mieszkająca w Rydze i Polak z Warszawy – zawarli związek małżeński w 2000 roku i postanowili połączyć siły swoich talentów decydując się na wspólną drogę artystyczną.  Artyści występowali na wielu prestiżowych krajowych i zagranicznych festiwalach z solowymi i symfonicznymi programami. Zasiadali w jury międzynarodowych konkursów pianistycznych w Polsce i Czechach. Nagrywali dla TVP, w swym dorobku mają dwie płyty.

Jekaterina swój szeroki repertuar koncertowy wykonywała na wielu estradach Europy, występując ze znanymi dyrygentami i orkiestrami.  Jest laureatką głównych nagród krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych w Polsce, na Łotwie, Litwie, w Czechach i we Francji.

Od 2002 roku kształciła się pod kierunkiem prof. Sergieya Osokina w Rydze. W 2009 roku, jako jedyny muzyk na Łotwie, otrzymała stypendium  Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, gdzie studiowała w klasie prof. Stanisława Igolińskiego. W 2014 ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego.

Artystka uczestniczyła w kursach mistrzowskich u tak wybitnych pedagogów jak Tatiana Shebanova, Viera Nosina, Michail Voskresensky, Ronan O’Hora, Eugen Indjić, Michail Markov i Dina Yoffe.

Stanisław rozpoczął karierę pianistyczną w wielu 6 lat, kiedy wyjechał jako solista na tournée koncertowe po Japonii ze znakomitą orkiestrą Sinfonia Varsovia.  Występował w salach koncertowych wszystkich polskich filharmonii, a także filharmonii Amsterdamu, Bergen, Brukseli, Londynu, Madrytu, Moskwy, Tallina, Wiednia, Lwowa i Bratysławy.

W 2003 roku zadebiutował w nowojorskiej Carnegie Hall odnosząc wielki sukces. Odbył tournée z Filharmonią Wrocławską po USA, z Filharmonią Podlaską po Belgii, z Filharmonią Śląską i Orkiestrą „Hanseatica” po Holandii i z Lwowską Orkiestrą „Akademia” po Ukrainie i Słowacji.  Występował w Chinach i na estradach Ameryki Północnej, między innymi w Vancouver, Edmonton, Atlancie, Chicago, Filadelfii, Los Angeles i Miami, a także w Guadalajarze i mieście Meksyk. Kształcił się pod kierunkiem wybitnych profesorów: Viery Nosiny, Tatiany Shebanovej, Victora Mierżanova i Andrzeja Jasińskiego.


26 lutego 2018

Program:

Paul Juon
(1872-1940)
Trio-Miniaturen op. 18a
1.Reverie nr 3
2.Humoreske nr 7
3.Elegie nr 6
4.Danse phantastique op. 24 nr 2

Alexis Hollaender
(1840-1924)
Sechs Characterstücke op. 53
1.Allegro giusto
2.Adagio non troppo lento
3.Allegretto assai moderato
4.Andante sostenuto
5.Andante espressivo
6.Vivace ma non troppo

Max Bruch
(1838-1920)
Acht Stücke op. 83 (wybór)
1.Andante
2.Allegro con moto
3.Andante con moto
5.Rumänische Melodie, Andante
7.Allegro vivace, ma non troppo


Olympus Mons Trio
/ rok powstania 2015 /

W 2016 roku Olympus Mons Trio otrzymało I nagrodę International Music Competition, Grand Prize Virtuoso Salzburg. Zespół brał udział w Mistrzowskim Kursie Klarnetowo-Saksofonowym w Jastrzębiu Zdroju, w X i XI Warszawskich Międzynarodowych Kursach Mistrzowskich im. Macieja Paderewskiego oraz zajęciach w Schola Cantorum de Paris i Le Conservatoire National de Région (CNR) de Paris, z takimi mistrzami jak Florent Héau, Maurizio Moretti, Igor Františák, Maja Nosowska.

Trio występowało z koncertami m.in. w Salzburgu, Warszawie, Wrocławiu, Solcu nad Wisłą i Łodzi (Dni Maxa Brucha) oraz na festiwalach:
VII Festiwalu Sinfonii Varsovii „Letnie koncerty na Grochowskiej”, XII Festiwalu Muzyki Klasycznej w Solcu nad Wisłą, Inauguracji I Cyklu Muzycznego Współbrzmienia w Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Oprócz dzieł romantycznych Trio ma w swoim repertuarze utwory Sławomira Zamuszko, Kamila Koseckiego i Weroniki Ratusińskiej dedykowane zespołowi.

Adam Eljasiński, absolwent Ostravska Universita w Ostrawie i konserwatoriów w Nicei i Paryżu, obecnie doktorant Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Laureat konkursów krajowych i międzynarodowych, koncertuje w kraju i za granicą. I klarnecista Polskiej Opery Królewskiej i Polskiej Orkiestry Radiowej.

Aleksandra Demowska-Madejska, absolwentka Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, studiowała w Royal Flemish Conservatoire w Antwerpii, obecnie doktor sztuk muzycznych w klasie altówki w Akademii Muzycznej w Łodzi. Laureatka i finalistka konkursów i festiwali muzycznych. Występuje w kraju i za granicą w zespołach kameralnych i jako solistka z orkiestrami, m.in. Orkiestrą Filharmonii w Gorzowie i European Union Youth Orchestra.

Anna Hajduk, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ukończyła podyplomowe studia w paryskiej Schola Cantorum. Laureatka polskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Regularnie koncertuje w Polsce wykonując głównie repertuar chopinowski i współczesny. Jako solistka i kameralistka współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie.


29 stycznia 2018

Program:

Fryderyk Chopin/Pablo Sarasate
(1810-1849) (1844-1908)
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2

Fritz Kreisler
(1875-1962)
Radość miłości
Cierpienia miłosne
Piękny rozmaryn

Ignacy Jan Paderewski/Stanisław Barcewicz
(1860-1941) (1858-1929)
Melodia

Karol Lipiński
(1790-1861)
Polonez A-dur op. 9 nr 1

Fryderyk Chopin/Pablo Sarasate
Walc a-moll op. 34 nr 2

Henryk Wieniawski
(1835-1880)
Obertas
Kujawiak
Dudziarz

Siergiej Rachmaninow
(1873-1943)
Wokaliza

Henryk Wieniawski
Polonez D-dur op. 4


Voytek Proniewicz ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza w 2005 roku. Otrzymał dwukrotnie stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  Zadebiutował z orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie w 2005 roku.

Koncertował z wieloma orkiestrami filharmonii polskich pod batutą Jana Krenza, Jerzego Maksymiuka, Tadeusza Wojciechowskiego, Mariusza Smolija, Tomasza Radziwonowicza, Czesława Grabowskiego, Ewy Strusińskiej. Interpretował koncerty skrzypcowe Mozarta, Bacha, Vivaldiego, Czajkowskiego, Brucha oraz inne utwory: Sarasatego, Wieniawskiego, Lipińskiego, Kreislera, Lutosławskiego, Piazzolli. Występował w Pradze, Wiedniu, Paryżu, Petersburgu, Monachium, Brukseli, Wilnie, Palermo, Singapurze, Hanoi, Szanghaju, Hongkongu i Caracas.  W lipcu 2010 roku, w duecie z Januszem Olejniczakiem wystąpił na prestiżowym festiwalu Veranos de la Villa w Madrycie.

Nagrał dwie płyty dla wytwórni fonograficznej NAXOS – Pupils of Chopin z pianistą Alexandrem Jakobidze-Gitmanem (2011) i Ferenc Liszt. Works for violin and piano z pianistą Wojciechem Waleczkiem (2014) oraz muzykę do filmu Chopin – The Space Concert. Na płycie orkiestry Sinfonia Viva „Muzyka polska” wykonał Nokturn Es-dur Fryderyka Chopina w aranżacji na skrzypce solo i orkiestrę smyczkową.

Zdobył wiele nagród na międzynarodowych konkursach w kraju i za granicą.

Wojciech Waleczek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Raubo (2003). Naukę kontynuował podczas studiów podyplomowych w Vancouver Academy of Music, pod kierunkiem prof. Lee Kum-Sing’a.  W latach 2014 i 2017 otrzymał stopnie doktora oraz doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Laureat nagród i stypendiów m. in. Prezesa Rady Ministrów i Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pianista znany jest z bezkompromisowego podejścia do sztuki wykonawczej. Prowadzi intensywną działalność koncertową wykonując recitale fortepianowe, koncerty symfoniczne i kameralne w całej  Europie, na Białorusi, w Rosji, Kazachstanie, Jordanii, Palestynie, Algierii, Turcji, Iranie, Iraku, Tunezji, Kanadzie, Japonii, Argentynie oraz w USA. Występował jako solista ze znanymi orkiestrami pod batutą wybitnych dyrygentów.

W 2014 roku wytwórnia NAXOS wydała jego album nagrany wspólnie ze skrzypkiem Voytkiem Proniewiczem z utworami Ferenca Liszta na skrzypce i fortepian.  W 2017 roku wiedeńska wytwórnia Capriccio wydała jego najnowszą CD z transkrypcjami Ferenca Liszta utworów Nicolo Paganiniego.

Laureat nagród na międzynarodowych koncertach w Polsce i za granicą. Pracuje na stanowisku adiunkta w Instytucie Muzyki Uniwersytetu Śląskiego.


18 grudnia 2017

Program:

Arcangelo Corelli
(1653-1713)
Concerto grosso g-moll op. 12 nr 8 „Na Boże Narodzenie”
Vivace
Allegro
Adagio. Allegro. Adagio
Vivace
Allegro. Largo

Maciej Radziwiłł
(ok. 1750-1800)
Divertimento
Allegro moderato. Pastorale
Adagio
Allegro moderato. Scherzando

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2
Walc a-moll op. 34 nr 2
Walc Des-dur op. 64 nr 1

Henryk Wieniawski
(1835-1880)
Legenda
Kujawiak

Wojciech Killar
(1932-2013)
Orawa


4Ladies to prestiżowy kwartet smyczkowy. Tworzą go absolwentki Akademii Muzycznych w Warszawie i Bydgoszczy, laureatki licznych konkursów solowych i kameralnych, obecnie artystki Filharmonii Narodowej.

Ich atutami są profesjonalizm, temperament, wysublimowane poczucie estetyki oraz wieloletnie doświadczenie sceniczne.

Pozwalają sobie czasem na nutę szaleństwa, ponieważ występowanie napawa je szczerym entuzjazmem, lecz na pierwszym miejscu zawsze stawiają na jakość.

Wielokrotnie zachwycały swoimi koncertami publiczność w kraju jak i za granicą, m.in. w Austrii, Niemczech, Anglii, Japonii, USA i Chinach.

W repertuarze 4Ladies można znaleźć utwory muzyki klasycznej wszystkich epok, a także utwory muzyki filmowej, rozrywkowej oraz specjalnie dla Kwartetu zaaranżowane.


27 listopada 2017

Program:

Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Trio B-dur KV 254
Allegro assai
Adagio
Rondo. Tempo di menuetto

Felix Mendelssohn-Bartholdy
(1809-1847)
Pieśni bez słów
E-dur op. 19 nr 1
c-moll op. 38 nr 2
As-dur op. 38 nr 6

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Walc Des-dur op. 64 nr 1
Polonez c-moll op. 40 nr 2

Iwona Kisiel
(1972)
„Love and Hate”

Astor Piazzolla
(1921-1992)
Verano Portena „Lato”
Primavera Portena „Wiosna”
z cyklu „Cztery pory roku”


Justyna Galant studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Janusza Grzelązki oraz prof. Kazimierza Gierżoda otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz rządu francuskiego. W roku 1995 ukończyła z wyróżnieniem studia pianistyczne w Paryżu w Ecole Normale de Musique W latach 1996-1998 studiowała fortepian i kameralistykę w Szwajcarii w Konservatorium für Musik und Theater w Bernie. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Tatianę Szebanową, Halinę Czerny-Stefańską i Rudolfa Buchbindera.  W 2002 roku artystka założyła fortepianowe Trio Galant. Zarówno jako solistka jak i kameralistka Justyna Galant koncertuje w kraju i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Finlandii, Chinach i Japonii.  Prowadzi również działalność pedagogiczną – jest kierownikiem sekcji w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Warszawie.

 Agnieszka Marucha – laureatka międzynarodowych konkursów skrzypcowych, solistka, kameralistka, pedagog. Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza oraz Hochschüle der Künste w Bernie pod kierunkiem prof. Moniki Urbaniak-Lisik. Prowadzi klasę skrzypiec oraz klasę kameralną na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2013-2014 była profesorem gościnnym Keimyung University w Daegu (Korea Płd). Od wielu lat propaguje muzykę polską w kraju i za granicą. Wykłada we Włoszech i w Polsce,  prowadziła klasy mistrzowskie w Europie i Azji. Nagrała 9 płyt. W 2014r. dokonała koreańskiej premiery „Chain II” Witolda Lutosławskiego z Keimyung University Orchestra w Daegu Arts Center. Występuje w prestiżowych salach koncertowych w Europie i Azji w repertuarze solowym i kameralnym.

Robert Dacko – wiolonczelista, kameralista, solista.  Laureat wielu konkursów muzyki kameralnej.  Studiował grę na wiolonczeli w klasie prof. Andrzeja Bauera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Jest członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet z którą występował w wielu renomowanych salach koncertowych oraz na różnorodnych festiwalach krajowych i zagranicznych. Jako muzyk orkiestrowy w latach 2008 – 2014 pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus. Współpracuje z orkiestrami Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Dolnośląska. Jako kameralista i koncertmistrz grupy wiolonczel zagrał ponad 100 koncertów w USA, Japonii, Chinach, Tunezji, Francji, Niemczech, na Ukrainie i Słowacji. W 2017 roku rozpoczął współpracę z Baltic Neopolis Orchestra jako lider wiolonczel.


30 października 2017

Program:

J.Galant / F.Wojciechowski
Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Chorał „Jesus bleibet meine Freude”
Wolfgang Amadeus Mozart
(1756-1791)
Sonata B-dur KV 358 / 186c
Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Marsz C-dur op. 45
Siergiej Rachmaninow
(1873-1943)
Barcarolle g-moll op. 11 nr 1
Georges Bizet
(1838-1875)
Uwertura z opery „Carmen”
Claude Debussy
(1862-1918)
„Claire de lune” (Światło księżyca)
F.Wojciechowski
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Aleksandr Skriabin
( 1871-1815)
Preludium cis-moll op. 9 nr 1 na lewą rękę
J.Galant
Fryderyk Chopin
Polonez c-moll op. 40 nr 2
2 Walce z op. 64: cis-moll, Des-dur
J.Galant / F.Wojciechowski
Fryderyk Chopin
Wariacje D-dur na temat arii T. Moore’a op.posth


Justyna Galant studiowała w Akademii Muzycznej w Łodzi pod kierunkiem prof. Janusza Grzelązki oraz prof. Kazimierza Gierżoda otrzymując dyplom z wyróżnieniem.

Pierwsze nagrody na konkursach i festiwalach muzycznych pianistka zdobyła już w okresie szkolnym.  Była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz rządu francuskiego. W roku 1995 ukończyła studia pianistyczne w Paryżu w Ecole Normale de Musique pod kierunkiem prof. Victorii Melki i otrzymała dyplom tej uczelni z wyróżnieniem.  W latach 1996-1998 studiowała w Szwajcarii w Konservatorium für Musik und Theater w Bernie, w klasie fortepianu Tomasa Herbuta i kameralistyki Eriki Radermacher. Uczestniczyła w  kursach mistrzowskich prowadzonych przez Tatianę Szebanową, Halinę Czerny-Stefańską i Rudolfa Buchbindera.

Justyna Galant występuje także w duecie fortepianowym wspólnie z mężem Filipem Wojciechowskim. Pianiści dokonali nagrania płyty z koncertu w Berlinie dla niemieckiej wytwórni „Sachsische Tontrager” z utworami J. Ch. Bacha, L. van Beethovena i F. Chopina.

W 2002 roku artystka założyła fortepianowe Trio Galant. Zarówno jako solistka jak i kameralistka Justyna Galant koncertuje w kraju i z granicą, m.in.  we Francji, Niemczech, Szwajcarii, Włoszech, Finlandii, Chinach i Japonii.

Justyna Galant prowadzi również działalność pedagogiczną – od 2010 roku jest kierownikiem sekcji w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Warszawie.

Filip Wojciechowski jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla.  Artysta zdobył wiele nagród na konkursach pianistycznych, m.in. w Paryżu (Konkurs im.Claude Kahna), w Darmstad (Europejski Konkurs Chopinowski) oraz w Warszawie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną na XIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina.  Występował z recitalami na całym świecie i w tak renomowanych salach jak Filharmonia Berlińska, Opera House w Monte Carlo, Tokyo International Forum, Studio S-1 im. W. Lutosławskiego w Warszawie.

Artystyczna działalność pianisty została uhonorowana m.in. nagrodami w postaci stypendiów Ministerstwa Kultury i Sztuki, Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, firmy Yamaha oraz ”Medalem Młodej Sztuki” w Poznaniu. W swoim dorobku artystycznym posiada liczne nagrania dokonane dla Polskiego Radia i Telewizji oraz wytwórni płytowych, m.in. japońskiej ”Denon” i polskiej Dux.  Filip Wojciechowski jest również uznanym pianistą jazzowym.


25 września 2017

Program:

Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Trio g-moll op. 8 na fortepian, skrzypce i wiolonczelę
1.Allegro con fuoco
2.Scherzo. Con moto, ma non troppo
3.Adagio sostenuto
4.Finale. Allegretto
Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Sonata na skrzypce i fortepian F-dur op. 24 „Wiosenna”
1.Adagio cantabile. Allegro ma non troppo
Fryderyk Chopin
Introdukcja i Polonez C-dur op. 3 na fortepian i wiolonczelę


Konstanty Andrzej Kulka

Ukończył Wyższą Szkołę Muzyczną w Gdańsku pracując pod kierunkiem prof. Stefana Hermana. W 1966 roku zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym Radiofonii Niemieckich w Monachium i od tej pory rozpoczyna się jego międzynarodowa kariera. Od roku 1967 do chwili obecnej wykonał ponad 2000 koncertów symfonicznych i recitali na całym świecie. Grał z takimi orkiestrami jak Filharmonia Berlińska, Chicago Symphony, Minneapolis, London Symphony, Konzertgebau Amsterdam, English Chamber. Występuje na renomowanych festiwalach muzycznych, m.in. w Lucernie, Bordeaux, Berlinie, Brighton, Pradze, Barcelonie, Flandrii, Warszawie. Uprawia również kameralistykę.  Dokonuje wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. Od 1994 r. jest profesorem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Otrzymał wiele wyróżnień przyznanych m. in. przez Ministra Kultury i Sztuki, nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych, Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski i wiele tytułów honorowych oraz odznaczeń okolicznościowych.

 

Agnieszka Przemyk-Bryła

Doktor habilitowany sztuki muzycznej, adiunkt Katedry Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego  Fryderyka Chopina w Warszawie; absolwentka tejże uczelni w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj i w klasie kameralistyki prof. Krystyny Borucińskiej. Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych w Polsce i za granicą. Regularnie koncertuje jako solistka i kameralistka w wielu miastach Polski, a także w prestiżowych salach koncertowych Europy, Ameryki Północnej i Azji.      Prowadzi kursy mistrzowskie dla pianistów w Polsce, we Włoszech, w USA, Tunezji i Chinach. Zasiada w jury między-narodowych konkursów pianistycznych.

Tomasz Strahl

Jeden z najwybitniejszych polskich wiolonczelistów. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie (1989) w klasie prof. Kazimierza Michalika. Odbył roczne studium podyplomowew Hochschule für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu u Tobiasa Kühne. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Od wielu lat prowadzi ożywioną działalność koncertową występując ze znanymi orkiestrami w renomowanych salach koncertowych w kraju i za granicą.  Dokonał wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej, a także dla CBC Radio w Kanadzie. Jest Profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Prowadzi kursy mistrzowskie w Polsce, Holandii, Finlandii, Niemczech, Japonii i Ameryce Południowej. Zasiada w jury wielu krajowych i między-narodowych konkursów wiolonczelowych.


26 czerwca 2017

Program:

Maria Szymanowska
(1789-1831)
Se spiegar potessi o Dio – sł. autor nieznany
Ballade – sł. autor nieznany
Świtezianka – sł. A. Mickiewicz
Romance du saule – według Szekspira
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Piosnka litewska – L. Osiński na kanwie litewskiej pieśni ludowej
Moja pieszczotka – sł. A. Mickiewicz
Pierścień – sł. S. Witwicki
Narzeczony – sł. S. Witwicki
Precz z moich oczu – sł. A. Mickiewicz
Franciszek Liszt
(1811-1886)
Im Rhein, im schönen Strome – sł. H. Heine
Es muss ein wunderbares sein – sł. O. von Radwitz
Die drei Zigeuner – sł. N. von Lenau
Der du von dem Himmel bist – sł. J. W. von Goethe
Vergiftet sind meine Lieder – sł. H. Heine
Die Lorelai – sł. H. Heine


Lilianna Zalesińska śpiewała m. in. na tak znanych festiwalach, jak Warszawska Jesień, który dwukrotnie otwierała, Festiwal w Łańcucie, International Izmir Festival (Turcja), gdzie reprezentowała Polskę z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod batutą prof. K. Pendereckiego, Festiwal Rossiniego, Max Reger Tage (Niemcy), Les Heures Romantiques (Francja), UNESCO PROMS, Łódź Czterech Kultur, który inaugurowała z pianistą  Maciejem Grzybowskim. Wystąpiła z nim też na Węgrzech z okazji Święta Niepodległości tego kraju. Śpiewała w prapremierach, m. in. na scenie słynnego  Konzerthaus w Wiedniu, podczas Poznańskiej Wiosny Muzycznej, czy na festiwalu SIMN (Rumunia), którego była gościem specjalnym. Występowała w spektaklach operowych w Austrii i w Niemczech, m. in. w pierwszym niemieckojęzycznym wystawieniu opery„Ottone” Händla w reżyserii słynnego Harrego Kupfera, czy w prapremierze belcantowej opery Balducciego Boabdil – Re di Granata, w której kreowała partię tytułową. Ostatnio śpiewała w operze B. Brittena Dokręcanie śruby w Szczecinie.

Ukończyła prestiżowy Uniwersytet Muzyczny w Wiedniu oraz Akademię Muzyczną w Łodzi, obie uczelnie  z wyróżnieniem. W zakresie  duetów pieśniarskich doskonaliła swój warsztat w Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Ukończyła także historię sztuki w Uniwersytecie Warszawskim.

 

Piotr Szymanowicz – pianista kameralista, coach wokalny, związany zawodowo z Filharmoniami Łódzką i Narodową, zdobywał wykształcenie w Łodzi (studiował w klasie prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej), w Brukseli i w Wiedniu. Jest nauczycielem kameralistyki w ZSM w Łodzi.

Obydwoje artyści to uznany duet, który zdobył I. miejsce w Międzynarodowym Konkursie dla Duetów Pieśniarskich w Niemczech. Jednemu z ich recitali (Kolonia) patronował słynny Dietrich Fischer-Dieskau. Występowali z recitalami m. in.w Stambule, podczas Dni Polskich w Wiedniu, na otwarciu Akademii Kameralistyki we Francji, w Salonie Polskim w Pradze, na zakończenie Roku Lutosławskiego w Wiedniu, w Finlandii z okazji Święta Niepodległości, w Wilnie na festiwalu św. Krzysztofa itd. Duet miał zaszczyt wykonać recital  podczas Roku Panufnika w dniu setnych urodzin kompozytora, na którym była obecna Lady Camilla Panufnik.


29 maja 2017

Program:

Luca Marenzio
(1554-1599)
Zefiro torna/Ma per me lasso
/F.Petrarka Sonet 310 (tłum. Felicjan Faleński)/
Alessandro Piccinini
(1566-1638)
Sarabanda alla Francese
Luca Marenzio
Piango, che amor
Nessun visse giamai
/F.Petrarka fragment Sonetu 332/
Mi fa lasso languire
Adrien Le Roy
(1520-1598)
Passemeze
Luca Marenzio
Madonna, sue merce, per una sera
/J. Sannazaro/
Tirsi morir volea
/G.B. Guarini/
Dissi a l’amata
/G.B. Moscaglia (tłum. Hanna Bartoszewicz)/
Ludovico Einaudi
(1955-)
Una Mattina
/opracowanie na lutnię- Filip Zieliński/
Orlando di Lasso
(1532-1594)
O belle fusa
Saccio na cosa
Luca Marenzio
Qual per ombros /B.Gottifredi/
Cedan l’antiche tue chiare vittorie


Zespół Męski Gregorianum istnieje od 2005 roku. Od początku kierownikiem Zespołu jest Berenika Jozajtis, absolwentka dyrygentury chóralnej w warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w klasie prof. Henryka Wojnarowskiego.

Gregorianum specjalizuje się w wykonawstwie muzyki renesansowej, zarówno świeckiej, jak i sakralnej. Zdobywał uznanie na festiwalach poświęconych muzyce dawnej, między innymi w Gorzowie Wielkopolskim czy Świeradowie Zdroju, i laury na konkursach – warto wspomnieć choćby  Grand Prix IV Konkursu Ars Liturgica w Gnieźnie, I miejsca na konkursach w Szamotułach, Myślenicach, Bydgoszczy czy Nagrodę Publiczności na 61 Międzynarodowym Konkursie Polifonicznym w Arezzo (Włochy). Zespół koncertuje w całej Polsce, nierzadko w towarzystwie uznanych wykonawców muzyki dawnej, a także stale rozwija się wokalnie pod okiem światowej sławy specjalistów, takich jak prof. Elżbieta Wtorkowska, prof. Cezary Szyfman, Marcin Bornus-Szczyciński czy Paul Esswood.

Od wielu lat Zespół odnajduje i prezentuje publiczności niewykonywane przez trzy wieki kompozycje należące do repertuaru krakowskiej kapeli rorantystów, czego efektem są trzy albumy: Magnificat anima mea Dominum (2013), Omnes Sancti Dei (2014) oraz Virgini Mariae Laudes (2016), a także trzy płyty stworzone na potrzeby serii Musica in Ecclesia Cathedrali Audita.

Filip Zieliński (lutnia renesansowa) – student Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie lutni dr Henryka Kasperczaka. Od najmłodszych lat udzielał się muzycznie w amatorskich zespołach muzyki dawnej. Doświadczenie muzyczne zdobywał z zespołami z całej Polski, mi.in. dawnej ,,Ars Nova” z Warszawy, ,,Floripari” z Krakowa, ,,Simultaneo”, „Bianco Fiore”, „Il Flauto Dolce” z Gdańska, „Sine Nomine” z Lublina, „Concentus” z Bydgoszczy, „Euterpe” z Gdyni, czy „Preambulum” z Gorzowa Wielkopolskiego.  Swój warsztat doskonalił na licznych kursach muzyki dawnej organizowanych, m.in. w Kaliszu, Bydgoszczy, Poznaniu, Lidzbarku Warmińskim, Gorzowie Wielkopolskim i Warszawie.  Uczestniczył w kursach mistrzowskich z lutnistami: Jacobem Lindbergiem, Janem Cizmarem, Anną Kowalską, Tadeuszem Czechakiem oraz innym specjalistami w tej dziedzinie: Markiem Nahajowskim, Cezarym Szyfmanem, Markiem Niewiedziałem, Jarosławem Thielem czy Jackiem Urbaniakiem.


24 kwietnia 2017

Program:

Rafał Rokicki
Searching for peace
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Mazurek F-dur op. 68 nr 3
Etiuda c-moll op. 25 nr 12
Walc f- moll op. 70 nr 2
Etiuda f-moll op. 10 nr 9
Preludium Des-dur op. 28 nr 15
Rafał Rokicki
Winter’s Night


Rafał Rokicki – pianista, kompozytor

Absolwent Berklee College of Music w Stanach Zjednoczonych, Laureat Jazz Performance Award w Bostonie. Wyróżniony w wielu konkursach w Polsce i za granicą, m.in. zdobył 36. Klucz do Kariery na Jazz Celebrations w Gorzowie Wlkp., II nagrodę w Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy, został pierwszym laureatem projektu Era Music Garden, zdobył nagrodę publiczności na międzynarodowym konkursie pianistycznym Jazz Improvizacija w Wilnie oraz wystąpił solo jako „Nadzieja polskiej pianistyki jazzowej” na koncercie Ery Jazzu w warszawskim Palladium. Od kilku lat gra swoje kompozycje w różnych składach z wybitnymi muzykami młodego pokolenia jako Rafał Rokicki Trio. Występował na festiwalach w Polsce oraz za granicą.

Michał Kapczuk kontrabasista, gitarzysta basowy

Absolwent Wydziału Jazzu w ZPSM w Warszawie na ul. Bednarskiej oraz Akademi Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Kilkunastokrotnie zdobywał Grand Prix zespołowe na najważniejszych konkursach w Polsce i za granicą. Indywidualnie wyróżniony na festiwalach „Tarnów Jazz Contest 2008″ , „Krokus Jazz Festiwal Jelenia Góra 2009″ i „Jazz nad Odrą Wrocław 2010″, otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.

Paweł Dobrowolski – perkusista

Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Anny Marii Jopek. Miał okazję występować i współpracuje z takimi artystami jak Nigel Kennedy, Anna Maria Jopek, Richard Bona, Dhafer Youssef, Mino Cinelu, Jeff Beck, Gonzalo Rubalcaba i wielu innych. W dotychczasowym dorobku posiada ponad 20 nagranych płyt.


27 marca 2017

Program:

Józef Elsner
(1769-1854)
Sonata D-dur op. 10 nr 2 na fortepian i skrzypce
1.Allegro ma non troppo
2.Scherzando poco allegretto
3.Rondo. Allegro moderato
Polonez D-dur na skrzypce i fortepian
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
2 Polonezy
g-moll op. posth.
B-dur op. posth.
Mazurki z op. 17
B-dur nr 1
a-moll nr 4
Mazurki na skrzypce i fortepian (oprac. Antoni Cofalik)
a-moll op. 67 nr 4
h-moll op. 33 nr 4
Józef Elsner
Sonata F-dur op. 10 nr 1 na fortepian i skrzypce
1.Allegro
2.Andante
3.Rondo. Allegretto


Joanna Ławrynowicz należy do grona najwybitniejszych polskich pianistów.  Urodziła się w Warszawie w rodzinie o wielopokoleniowych tradycjach muzycznych. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w czwartym roku życia.  Ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Teresy Manasterskiej. Po studiach kontynuowała naukę u profesor Haliny Czerny-Stefańskiej.

Laureatka wielu prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych,  od kilkunastu lat prowadzi bogatą działalność koncertową jako solistka i kameralistka w Europie, Azji, obu Amerykach, Nowej Zelandii.   Wystąpiła też w wielu prestiżowych koncertach z towarzyszeniem znakomitych orkiestr i wybitnych dyrygentów.

Nagrała ponad 30 albumów płytowych. Większość zarejestrowanych przez artystkę utworów to światowe premiery fonograficzne. Jej płyty są wysoko cenione przez melomanów i krytyków muzycznych na całym świecie.

Prowadzi seminaria i kursy w Polsce, USA (Uniwersytet w Bloomington), Chinach, na Litwie, we Francji (Paryż, konserwatorium Boulogne Billancourt). Juror wielu konkursów krajowych.

Posiada stopień naukowy doktora habilitowanego nadany przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie gdzie od 1998r. prowadzi działalność pedagogiczną.

Józef Kolinek ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii  Muzycznej w Łodzi w klasie skrzypiec prof. Zenona Płoszaja. Ukończył również studia menadżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

W latach 1978-2003 roku był skrzypkiem dwóch znanych na całym świecie polskich orkiestr kameralnych – Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka i Orkiestry Sinfonia Varsovia Yehudi Menuhina.  Z tymi zespołami wykonał ponad 2500 koncertów, również jako solista, w prestiżowych salach koncertowych. Wspólnie nagrali ponad 130 płyt z arcydziełami  kameralnymi i symfonicznymi, z których wiele zdobyło nagrody w Polsce i za granicą.

Od 1996 roku jest skrzypkiem i menadżerem  Kwartetu Prima Vista.  Kwartet wykonuje rocznie ponad 60 koncertów w Polsce i w wielu krajach świata.  Muzycy nagrali 17 płyt CD. Członkowie kwartetu  prowadzą kursy mistrzowskie muzyki kameralnej w Japonii, Chinach i Korei Płd.

W roku 2014 Józef Kolinek był członkiem jury I Międzynarodowego Konkursu Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.  W latach 2010-2014 prowadził klasę kameralną w ramach Ogólnopolskich Warsztatów Pianistycznych w Krynicy Zdroju, a w roku 2016 kursy mistrzowskie w Oberlin (USA), Cape Town (RPA) oraz w Tokaju  (Węgry).

Artysta jest  twórcą i dyrektorem artystycznym kilku festiwali muzyki kameralnej w Polsce.


27 lutego 2017

Program:

Ludwig van Beethoven
(1770-1827)
Sonata a-moll na fortepian i skrzypce op. 23
1. Presto
2. Andante scherzoso piu allegretto
3. Allegro molto
Camille Saint-Saëns
(1835-1921)
Introdukcja i rondo capriccioso op. 28
Ernest Chausson
(1855-1899)
Poemat op. 25
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Bolero C-dur op. 19
Ferenc Liszt/Karol Tausig
(1811-1886) (1841-1871)
„Les Preludés”

Maciej Łabecki studiował w Akademii Muzycznej w Łodzi i Hochschule für Music und Theater w Hanowerze. Jest laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Poertschach i Łodzi.  Od wielu lat prowadzi klasy skrzypiec i kameralistyki w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Występował w wielu krajach Europy, m.in. we Włoszech, w Niemczech, Czechach, Luxemburgu, Francji, Belgii, Szwajcarii, Austrii, Norwegii i Holandii.

Wielokrotnie uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich pracując pod kierunkiem wybitnych wirtuozów, takich jak Marina Jaszwili, Yfrah Neaman, Wanda Wiłkomirska, Zakchar Bron, Pavel Vernikov. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla radia austriackiego, holenderskiego i niemieckiego. Jako solista występował m.in. z Kurtem Levinem, Agnieszką Duczmal, Ivanem Monighettim, Robym Lakatoszem.

Od 2004 r. współpracuje z fundacją Internationale Stiftung zur Forderung von Kultur und Zivilisation wykonując wiele solowych koncertów w prestiżowych salach koncertowych Europy (Konzerthaus w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku).

W latach 2005-2008 był koncertmistrzem i opiekunem artystycznym Łódzkiej Orkiestry Kameralnej. Od roku 2009 jest koncertmistrzem orkiestry Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina, a od roku 2012 jest także pierwszym skrzypkiem Kwartetu Czterech Kultur, z którym koncertował, m.in. w Petersburgu, Tel-Avivie i Berlinie.

 

Aleksandra Łysiak-Łabecka  jest absolwentką łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej oraz w klasie kameralistyki prof. Bogusława Pikały, prof. Joanny Hajn-Romanowicz i asystenta Marcina Kawczyńskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich profesorów jak Andrzej Jasiński, Bronisława Kawalla, Yossi Reshef, Grzegorz Kurzyński, Waldemar Wojtal, Kurt Seibert, Rudolf Meister.

Laureatka nagród i wyróżnień na festiwalach muzycznych zarówno jako pianistka, jak i wokalistka: Międzynarodowy Konkurs Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza 2007 w Łodzi, Rawa Blues Festival 2003 w Katowicach, Noce Bluesowe w Rawie Mazowieckiej, Festiwal „Ku przestrodze” w Tychach.

Dokonała wielu nagrań dla polskich rozgłośni radiowych i telewizyjnych – jej nagranie zostało umieszczone w albumie Antologia Polskiego Bluesa (wydawnictwo 4everMUSIC, 2008), a także dla wytwórni BMG (2002) i Omerta Art (2003, 2004).

Prowadzi ożywioną działalność koncertową jako pianistka, a od kilku lat występuje razem z mężem – Maciejem Łabeckim oraz z zespołem Riders i Kwartetem Towarzyskim.

Od 2009 roku jest asystentką w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej w Łodzi.


30 stycznia 2017

Program:

Isaac Albéniz
(1860-1909)
Mallorca
Asturias
Francisco Tárrega
(1852-1909)
Recurdos de la Alhambra
Regino Sainz de la Maza
(1896-1981)
Rondena
Enrique Granados
(1867-1916)
Danza espanola nr 5
Fryderyk Chopin
(1810-1849)
Ballada g moll op. 23
2 Preludia z op. 28
Fis dur nr 13
fis moll nr 8
Nokturn Fis dur op.15 nr 2
Walc Des dur op. 64 nr 1
Mazurek D dur op. 33 nr 2
Aleksander Skriabin
(1872-1915)
2 Poematy op. 32
Andante cantabile
Allegro, con eleganza, con fiducia
IV Sonata Fis dur op.30
Andante
Prestissimo volando
Joaquín Rodrigo
(1901-1999)
Concierto de Aranjuez
II. Adagio

Wiktoria Szubelak jest jedną z najbardziej utalentowanych młodych polskich gitarzystek klasycznych. Debiutowała w wieku szesnastu lat w polskiej edycji Konkursu Eurowizji dla Młodych Muzyków. W maju 2015 została zaproszona na IV Festival Europeo de Solistas w Caracas, gdzie wykonała „Fantazję dla szlachcica” Joaquina Rodrigo z Sinfonica Juvenil Teresa Carreño.

Koncertowała w Europie oraz w Ameryce Południowej. Jest laureatką licznych konkursów gitarowych.

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie.  Obecnie jest doktorantką w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz studentką studiów podyplomowych w Musikene w San Sebastian. Kształciła się również u światowej sławy gitarzystów.

Prowadziła lekcje mistrzowskie w Wielkiej Brytanii, Peru i Boliwii.  Od dwóch lat prowadzi Akademię Gitary, której jest założycielką.  W 2015 roku ukazała się jej debiutancka płyta „Victoria”.

Paweł Kowalski to niezwykle wszechstronny polski muzyk wykonujący ponad czterdzieści utworów na fortepian i orkiestrę od Mozarta i Chopina do Panufnika, Kilara i Góreckiego oraz recitale, muzykę kameralną, filmową i jazz.

Pianista studiował w Kolonii, w Warszawie oraz w Vancouver. Wystąpił w 40 krajach na 4 kontynentach w najbardziej prestiżowych salach, w tym we wszystkich polskich filharmoniach

Koncertował z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcja Yehudi Menuhina, z orkiestrami radiowymi w Berlinie, Oslo, Zagrzebiu, Katowicach i Warszawie oraz z orkiestrami filharmonicznymi w Europie.

Dokonał nagrań dla radia i telewizji w wielu krajach Europy oraz nagrał płyty z utworami Chopina, Beethovena, Brahmsa, Zarębskiego i Panufnika. Był jurorem sześciu międzynarodowych konkursów pianistycznych. W sezonie 2015/16 wykonywał koncerty fortepianowe Mozarta, m.in. z Reinhardem Goeblem, koncerty Chopina, Paderewskiego, Addinsella, Ravela, kwintety Brahmasa i Zarębskiego oraz różne programy recitalowe. 17 czerwca 2016 – na zakończenie sezonu w nowej Filharmonii w Szczecinie jako pierwszy pianista na świecie wykonał z pamięci partię fortepianową z poematu ognia Prometeusz Aleksandra Skriabina.




Koncerty 2016

17 stycznia            Filip Wojciechowski Trio
29 lutego              Anna Wróbel (wiolonczela), Piotr Szymanowicz (fortepian)
21 marca               Maria Marquez
25 kwietnia          Kornelia Figielska (skrzypce), Adam Mikołaj Goździewski (fortepian)
30 maja                 Melanie Rivera (skrzypce), Weronika Chodakowska (fortepian)
4 lipca                   Sergiu Bolgarin (fletnia Pana), Monika Rosca (fortepian)
26 września          Maria Szraiber
24 października   Bronisława Kawalla
28 listopada          Monika Quinn, Maria Gabryś

Koncerty 2015

26 stycznia – Karolina Nadolska
23 lutego – Konrad Skolarski, Klaudia Kudełko
30 marca – Maria Gabryś
27 kwietnia – Šviesė Čepliauskaitė
25 maja – Adam Mikołaj Goździewski
29 czerwca – Louis Alvanis
28 września – Przemysław Lechowski
26 października – Monika Quinn
30 listopada – Michał Karol Szymanowski

Koncerty 2014

27 stycznia – Jan Kohut (saksofon), Dorota Kohut (fortepian)
24 lutego – Paweł Radziński (skrzypce), Janusz Grzelązka (fortepian)
31 marca – Anna Maria Stańczyk
28 kwietnia – Lilianna Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian), Piotr Mrówczyński (recytacje)
26 maja – Ilja Domnins
30 czerwca – Kumi Matsuo
29 września – Aleksander Krukowski
27 października – Justyna Lechman
24 listopada – Larysa Miszkowska (fortepian), Andrzej Kaczanowski (kontrabas)

Aleksander Krukowski – 29 września 2014

Koncerty 2013

28 stycznia – Maciej Poliszewski
25 lutego – Piotr Latoszyński
25 marca – Karolina Marchlewska
29 kwietnia – Liliana Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian)
27 maja – Louis Alvanis
24 czerwca – Paul Kaspar
30 września – Gil Jetley
28 października – Dominika Szlezynger
25 listopada – Elżbieta Karaś-Krasztel

Pavel Kaspar – 24 czerwca 2013

Koncerty 2012

30 stycznia – Karol Radziwonowicz
27 lutego – Liliana Zalesińska (mezzosopran), Piotr Szymanowicz (fortepian)
26 marca – Edward Wolanin
23 kwietnia – Marek Bracha
28 maja – Antonio di Cristofano
25 czerwca – Maria Gabryś
24 września – Monika Rosca (fortepian), Krzysztof Woźniczko (altówka)
29 października – Anna Maria Stańczyk
26 listopada – Monika Quinn

Marek Bracha podczas koncertu 22 kwietnia 2012 roku